PDA

Vis full versjon : Ugjevnt Turbotrykk 2.3 Turbo



Arne94
19/07/14, 20:41
Dreier seg om en 2.3 turbo fra V70 R. Sliter med at turbotrykket daler nedover når jeg har bånn gass, har peaker seg på 1.1-1.2, holder seg på 1.0bar så begynner det å dale nedover når man får mere turtall.
tyner jeg den helt i 3 gir så faller den helt ned på 0,5-0,6 noen ganger
slange på wg er avnappet, kan det være WG som er slapp?

gswede
20/07/14, 11:54
Gjettelek med slangen til WG utkoblet. Om du setter tilbake slangen og ruter alt som det skal være og fremdeles har problemer, vil feilsøking være så uendelig mye enklere.
Blir nesten som å lure på hvorfor bilen oppfører seg rart i sving for så å fortelle at du kun triller på 3 hjul.

Arne94
20/07/14, 22:14
Skjønner, men med WG slangen på så lader den såvidt 0,9-1.0bar i starten så går den fort ned på 0,7

gswede
21/07/14, 06:05
Godt mulig resirkventilen din lekker noe. Om du ikke har justert på WG staget ville jeg koblet til slangen og så strammet det med en runde eller to. Ikke stram mer enn en runde av gangen (helst en halv turn i slengen) og ikke mer enn 2 fulle runder. Husk det tar litt tid før fuelmap tilpasser seg.
Uten WG tilkoblet lever rådene dine på lånt tid..

Arne94
25/07/14, 13:03
Godt mulig resirkventilen din lekker noe. Om du ikke har justert på WG staget ville jeg koblet til slangen og så strammet det med en runde eller to. Ikke stram mer enn en runde av gangen (helst en halv turn i slengen) og ikke mer enn 2 fulle runder. Husk det tar litt tid før fuelmap tilpasser seg.
Uten WG tilkoblet lever rådene dine på lånt tid..

Hvor sitter resirkvent?

brukernavn
26/07/14, 10:22
Litt usikker på din motor, men på mitsu turbo sitter den på turbo mot toppen på motor. Ser den vanligvis fra førersiden mellom torpedovegg og motor.

Her er et bilde av den.

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/1606.jpg


Sent from my iPad using Tapatalk

Arne94
30/07/14, 14:29
Må vel få tak i en ny å se :) samt prøve nye plugger/ledninger/rotor/fordelerlokk