Vis full versjon : GMV's 940 Asfaltracer blir til.
Takk for det. Ja du ble spotta ;)
Fin V70.
Ett par tre ferske bilder. NB! møkkete felger.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/977.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/978.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/979.jpg
Dan Bay-Johansen
24/05/16, 19:19
Grooom [emoji106] [emoji106]
Takk. Jeg begynner å bli fornøyd. Hadde jeg bare hatt mer tid til å montere ny motorstyring....
Veldig fin bil [emoji4] [emoji106] [emoji106]
Takker. Det skal egentlig ikke så mye til for å forvandle en kjedelig gubbebil til noe tøft.
Takker. Det skal egentlig ikke så mye til for å forvandle en kjedelig gubbebil til noe tøft.
Enig :) . Senk og felger så er mye gjort egentlig [emoji4] [emoji106]
Planer om å på steinkjer på volvoklubben sitt treff til helga?[emoji4]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nei dessverre. Eldstemann blir konfirmert så må nok melde pass denne gangen.
Takk. Jeg begynner å bli fornøyd. Hadde jeg bare hatt mer tid til å montere ny motorstyring....
Du gir opp LH2.4? Hvor mye trur du motoren leverer nå?
Jeg vet ærlig talt ikke siden den er noe dau under 4000 og har ett veldig kort register. Så LH2.4 blir nok lagt på hylla til fordel for noe mer moderne med ladetryksstyring. Har sett denne tendensen før på en 16V med samme grenrør og turbo. Med datasprut register fra 3000 til 7000 med LH2.4 4500 til 6500.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/06/8.jpg
Jeg vet ærlig talt ikke siden den er noe dau under 4000 og har ett veldig kort register.
Dette er TYYYYPISK for oppsett med 531 topp og F-manifold.
531 toppen med gigantkanaler ødelegger ALT opp til ca. 4000- 4500 o/min og derfra overtar F-manifolden med knøtakanalene jobben med å ødelegge morroa. Jeg er sikker på at en oppgradering til portet 530 topp med dysehull (og gjerne med 40 mm eksosventiler) og E-manifold hadde gitt deg en såpass stor forbering i reslutatet at du hadde blitt skikkelig forundret.
Håper selvsagt at du får det resultatet du ønsker med datasprutet og at du blir fornøyd, men jeg tviler. 531 og F-manifold er IKKE ett oppsett som objektivt kan beskrives som korrekt, og resultatene vil alltid bære preg av dette.
Jeg er klar over at det finnes mange steg fremover mot ett bedre mer velbalansert oppsett. Har ikke hatt tid til å holde på noe særlig med bil i det siste så den har forblitt urørt og for det meste stått ubrukt. Har spekulert veldig i å montere bur i den og bruke den som racebil. Da står jeg plutselig veldig fritt i å gjøre ting med motor utover usynlig trim.
Hadde du fått bytta kam enda GMV :) ?
Nei som sagt ikke gjort en dritt med den på leeeenge.
Med T5 kam og datasprut er ihvertfall dette en pekepinn på hvordan det blir med original 531 topp og F-innsug. Si ifra hvis du eventuelt vil ha tenningskurve også :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/06/13.jpg
Du har både mindre og bedre turbo enn jeg hadde her så den bør slå det.
Håper jeg får litt tid framover.
Fikk festet slepestroppen bak i kveld. Festet den i sammen med innfestinga til bakfanger og slisset ett spor i nedre del under alubjelken. Ble ikke så værst tror jeg.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/06/68.jpg
#becauseracecar (http://forum.vccn.no/usertag.php?do=list&action=hash&hash=becauseracecar) :cool:
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/06/873.jpg
volvobrage
28/06/16, 21:08
Ser vanvittig kul ut!:D
Da har nye fjærer ankommet heimen. Bare å montere de når jeg kommer hjem fra jobb.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/59.jpg
Har bestilt en Borg Warner EFR high boost wastegate actuator også.
Har bestilt en Borg Warner EFR high boost wastegate actuator også.
Blir spennende å se om du merker forskjell :)
Det trur jeg at han gjør, leste litt på det der å var visst endel forskjell ute å gikk. Men de nye fjærene du har kjøpt hva er de fra?
Håper det gjør at trykket blir mer stabilt/kommer tidligere. Det er jo stort areal på wg klaffen på disse og en smugåpning før ønsket trykk er oppnådd vil drastisk ødelegge for effektiv og rask spoolup. Fjærene er orginale BC racing fra Badassparts. Når det skal sies så var det voldsomt lang leveringstid på fjærene. Bestilte de 10. Mai og mottok de 29. juni. Måtte visstnok produseres først. De er 12kg mot de 10kg som står på nå. Mye pga jeg har planer om å kjøre bane med de slicksene jeg har samt å få bedre plass til felger og dekk.
Aha. Det må være veldig stivt? Har 8kg på mine fra j-spec, om det setter seg 3stk inn i bilen er det ikke akkurat mange mm den synker sammen.
Ja det er veldig stiv ja.
Håper det gjør at trykket blir mer stabilt/kommer tidligere. Det er jo stort areal på wg klaffen på disse og en smugåpning før ønsket trykk er oppnådd vil drastisk ødelegge for effektiv og rask spoolup. Fjærene er orginale BC racing fra Badassparts. Når det skal sies så var det voldsomt lang leveringstid på fjærene. Bestilte de 10. Mai og mottok de 29. juni. Måtte visstnok produseres først. De er 12kg mot de 10kg som står på nå. Mye pga jeg har planer om å kjøre bane med de slicksene jeg har samt å få bedre plass til felger og dekk.
Opplevde og lang leveringstid fra badassparts, bestilte coiloverene der og de ble betalt 18mai og kom først nå i uka som var.....
Jeg fikk beskjed om at fjærene måtte produseres først når jeg purret på de.
Spacers er bestilt fra Spacer.se. Ble 5x108 til 5x112 med M14 bolter i 20mm tykkelse forran og bak. Gleder meg til å få testet hjula på bilen.
Noen som vet hvor man kan få kjøpt 302mm skiver fra 1. gen V70 billigst? Tenkte å ta en bremseoppgradering som jeg enkelt kan bytte mellom sånn at jeg kan bruke 15" vinterhjul.
http://www.topbildeler.co.no/7710470-abs
For eksempel :)
Fant de jeg og. Men prisen er eks mva og frakt.... La de e handlekurven for å sjekke frakt, men fraktprisen kom ikke opp før bestillinga var fullført.... Mulig det blir billigere med Skruvat da?
Noen som vet hvor man kan få kjøpt 302mm skiver fra 1. gen V70 billigst? Tenkte å ta en bremseoppgradering som jeg enkelt kan bytte mellom sånn at jeg kan bruke 15" vinterhjul.
Jeg har montert de billigste skivene BCB selger fra V70 :)
Tror det er en billig upgrade i forhold de som skal ha "race" skiver med borring og slissing i alle retninger og jeg klarer sikkert å lage kast i skiva før jeg sliten den ut, så det er greit at det er billig :D
Tenkte jeg skulle prøve med vanlige skiver først. Mulig jeg sliter litt med de bøylene da jeg har bil uten ABS og dermed har samme bremseopplegg med 2 slanger til hvert hjul som 740 har. 940 har ikke mindre enn 3 forskjellige delenummer på bøylene.
Da har jeg byttet wg aktuator. Her lå mye av grunnen til seint ladetrykk.
Knall. Hvordan ligger spool up ann nå?
Da har jeg byttet wg aktuator. Her lå mye av grunnen til seint ladetrykk.
Veldig bra :) [emoji108]
Den ble sterkere igjennom hele registeret men går fortsatt ikke fullt trykk før rundt 3700-4000. Men tidligere har ikke wg klaffen stengt helt pga festet og posisjonen på wg aktuator. Ble ihvertfall mye kvikkere nå. Men nå blir mappen feil så banker en anelse av og til i mellomregistetrt så har ikke dradd fullt ut. Må nok redusere ladetrykket litt også . Bikka 2,3bar, det er i meste laget.
Kom til å tenke på en ting. Var det 2,3 bar med boost controllern aktivert eller er det grunntrykket actuatoren gir uten boost controllern?
Med manuell boostcontroller ja. Uten er det vel ca 1,5bar.
Med manuell boostcontroller ja. Uten er det vel ca 1,5bar.
Da hadde jeg lagt på enda mer forspenn på actuatoren og sett hva du havner på med trykk :) . Har du mulighet til å sjekke ved hvilket trykk actuatoren begynner å åpne :) ?
Ja jeg har mer å gå på med forspenn. Er vel ca5mm nå. Mener trykket lå på 1,4-1,5 uten boostcontroller.
Ja jeg har mer å gå på med forspenn. Er vel ca5mm nå. Mener trykket lå på 1,4-1,5 uten boostcontroller.
2-3mm til så hjelper det nok et hakk til antar jeg [emoji6] [emoji106] . Da bør også grunntrykket gå opp litt [emoji41] . Hvilken type manuell boost controller bruker du :) ?
Bare nå jalla pysventil av ukjent merke jeg fant.
Planen er mere forspenn og mindre pys ja. Skal jo bort med pysventilen og benytte den medfølgende pierburg magnetventilen.
Bare nå jalla pysventil av ukjent merke jeg fant.
Ok. Når du har fått justert inn forspennet og grunntrykket der du vil ha det kan det lønne seg å investere i en high performance ventil hvis det er manuell boost controller du har tenkt å kjøre med :) .
Haha [emoji16] , da fikk jeg med meg det andre innlegget ditt [emoji85]
Da har jeg vært å handlet bærebroer av Terje1 her på forumet. Senker ca 40mm ekstra om ønskelig.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/832.jpg
Litt mer dekaltrim. Dette burde utgjøre minst 50hk nå [emoji12]
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/867.jpg
Fått montert de nye kortere framfjærene også i dag. Ble betraktelig mer klaring mellom dekk og fjær.
Forøvrig ingen merkbar forskjell i kjørekofort mellom 100 og 120Nm/mm fjærer
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/887.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/888.jpg
Og ett par stemningsbilder.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/889.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/890.jpg
Racing-stuk! Liker det :D
Takk. Ja jeg og liker det selv. Passer 940 karosseriet ganske så bra.
Tøft racing-stuk på denna [emoji1] Er vel veldig få som kjører med grp.A vinga på 940 [emoji1]
De bærebruene du handla deg var jo aldeles ingen dum måte å senka på. Har du et bilde inni der det har blitt modifisert?
Takk. Nei det er ett fåtall med Gr.A vinge på 940 ja. Jeg så det først på en Volvo orginal cup bil og likte det jeg så. I tillegg er jo ikke hvit bil å forakte i racingsammenheng. Skal se om jeg får knipset bilde av de men det er i prinsipp bare lagt imellom 4 hylser og 2 plater.
Fått prøvemontert 2 av 4 slicks nå. Overraskede grei klaring.
Dette kan bli gromt.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/1129.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/1130.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/1131.jpg
Ikke bare kan, det vil bli gromt ;) Felga passa overraskende bra til bilen! Raceready [emoji16]
Tok en liten prøvetur med de på. Kun i lav fart da asfalten var våt. Subba ikke bak, men litt fram så her må det kappes/valses litt. Måtte borre opp imellom hullene til 5x108 pga de orginale boltene stakk litt utenfor spacerne.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/1134.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/1135.jpg
Mye spon ble det.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/1136.jpg
Gleder meg til jeg får prøvd dette på bane engang.
Tok noen bilder av de modifiserte bærebruene som ble forespurt for litt siden.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/1137.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/1138.jpg
Ett par bikder til. Viser litt mer hvor konkave de er.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/1162.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/1163.jpg
Litt vask må også til innimellom.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/1188.jpg
Bestilte en 71graders termostat nå. Håper det kan gjøre den mer bankeresistent. Har en anelse tenningsbank med det samme ladetrykket kommer av og til. Må nok se kraftig på det å montere datasprut ila senhøst/vinteren.
Datasprut hadde hjulpet mye. Veit du hvor mye tenning du har der det banker?
Er usikker på det og den banker ikke alltid. Somoftest er det på første pådrag i 3. gir. Jeg har levert tilbake emulatoren så kan ikke justere eller brenne ny chip. Ja det hadde nok hjulpet enormt å montert annet sprut. Den går alt for fett nå også, de som kjører bak sier det svir i øya når jeg drar på. Hehe.
Er usikker på det og den banker ikke alltid. Somoftest er det på første pådrag i 3. gir. Jeg har levert tilbake emulatoren så kan ikke justere eller brenne ny chip. Ja det hadde nok hjulpet enormt å montert annet sprut. Den går alt for fett nå også, de som kjører bak sier det svir i øya når jeg drar på. Hehe.
Tror du gjør deg selv en stor bjørne tjeneste hvis du bytter til datasprut. Bør ihvertfall ikke kjøre den hardt når du til tider kan høre bank. Da kan det fort være en god del du ikke hører uten banke utstyr som de seriøse mappe gutta bruker.
Dumt spørsmål kanskje men er bankesensor satt til inaktiv i L.h2.4 mappet ditt?
Ja det kommer. Må bare få tid til å gjennomføre det. Har kjøpt alt som trengs egentlig, er bare tid det står på nå. Bankesensor er ikke deaktivert nei.
Ok :) . Får håpe du får tid og mulighet , spent på resultatet på denna :) .
Husker ikke hvor mange grader tenninga retarderes hvis bankesensor slår inn, prøve å finne :)
Fant ikke antall grader, men står at hvis systemet fortsatt "ser" bank etter at tenning er senket kjører den på med mer bensin.
Okei. Ja jeg var ganske raus med fortenning i mellomregisteret og glatta ut kurven for den kurva som var i BSR chippen så veldig merkelig og ujevn ut. Har ikke mappa etter vei, bare lagd forskjellige filer og testet etterhvert.
Ok. Jeg hadde venta med å bruke den hardt til datasprut og en ordentlig mapping hadde vært gjennom ført ihvertfall :)
Har ikke vært noe problem hittil å dra på litt men jeg har ikke kjørt hardt over lengre tid heller da.... Blir spennende å se om det blir den funker bra som den er eller om jeg må endre oppsett fra 531 til 530. Synes den ble mye bedre nå med den hardere wg enn tidligere ihvertfall. Tror kam har mye og si også da VX3 er ganske slapp på eksos siden.
Noen som har prøvd PU foringene fra retroturbo? Kommer seg på under 2000 +mva for bærearmer fram og bak (4stk bak 6st fram). Da inkluderer det de store halvmånene rundt bakakselen også.
Hvis du skal kjøre urørt topp så er ikke jeg i tvil hvilken topp jeg hadde valgt. Til det nivået du prøver å nå er 531 bedre syns jeg når man sammenligner umodifiserte topper mot hverandre.
Det hjelper fryktelig mye med riktig actuator så lenge den er riktig justert. De trenger mye mer forspenn enn det folk tror i mange tilfeller :) .
Når det gjelder kam er det vel 3stk jeg tror kunne vært fin til din motor : v16t , grp a t5 eller sts 237/116.
Toppen vil nok bli modifisert med tiden. Men er svært i tvil om jeg skal bruke penger på 531 eller 530 toppen. Jeg har begge deler. Tenkte da på porting med std 44mm innsug og 38 eller 40mm eksosventiler. Kamvalget blir nok en Sts237/116 eller en sts247/112 om jeg skal bygge om til ett bedre grenrør og innsug for å utnytte alle 550hk som turboen byr på.
Tror nok du skal senke forventningen med ihvertfall 100hk dessverre med den turboen og 8 ventiler . Hvis du eventuelt går for 16ventiler topp og samstemt innsug/eksos grenrør så er det nok muligheter for mer :)
Ja det er nok mer realistisk mål det ja, da kan jo M90 kassa holde også. Kommer nok ikke til å bli 16v i denne. Har en 240 som får det og 2,5L rødblokk.
Ja det er nok mer realistisk mål det ja, da kan jo M90 kassa holde også. Kommer nok ikke til å bli 16v i denne. Har en 240 som får det og 2,5L rødblokk.
Skal nok få svetta litt den M90'en [emoji87] . Blir fort veldig dyrt med 16v ja [emoji14]
Når lotto kupongen går inn vøtt [emoji16]
https://m.summitracing.com/parts/awr-tuet11011
Hehe. Blir nødt til å vinne noe mer enn 200kr da ja. M90 kassa har egentlig ganske fine breie tenner så burde holde for en del effekt. Ble stor forskjell med annet spakstell. Har ikke bomgira én gang etterpå.
Hehe [emoji85] , ja [emoji6] . Blir noe rundt 33000 kr med frakt og moms [emoji15] , men da er nok girkasse bekymring ute av verden ihvertfall [emoji4].
Det holder nok hvis kassa er i fin tilstand og man ikke karate girer [emoji16]
Toppen vil nok bli modifisert med tiden. Men er svært i tvil om jeg skal bruke penger på 531 eller 530 toppen. Jeg har begge deler. Tenkte da på porting med std 44mm innsug og 38 eller 40mm eksosventiler. Kamvalget blir nok en Sts237/116 eller en sts247/112 om jeg skal bygge om til ett bedre grenrør og innsug for å utnytte alle 550hk som turboen byr på.
EFR7064 ble min favoritt turbo fra øyeblikket den kom på markedet. 7+7 bladet kompressorhjul og ported shroud gjør det i praksis umulig å presse den inn i surge. Vi har hatt 2,6 BAR på 3500 o/min på 2,0 L motor uten problemer. :)
Den spooler tidlig og den spooler hardt, er pålitelig, holdbar osv osv. "The list goes on and on."
En ting jeg avslørte mer eller mindre umiddelbart, men som "resten av verden" ser ut vil å bomme totalt på, er at dette IKKE er en 550 hk turbo. Det har aldri vært en 550 hk turbo og det vil aldri bli en 550 hk turbo.
Grunnen er at den har 52 mm inducer og selv etter å ha brukt god tid på mapping så har RS Tuning Bergen, på pumpebensin vel å merke, fått dette bekreftet mer enn èn gang.
Jeg mener derfor at til en EFR7064 turbo så er det portet 530 topp med store eksosventiler og dysehull, 940 manifold på eksos, E-manifold på innsug og en kam som f.eks STS237/116 som er den rette kombinasjonen.
Kompresjonsforhold tilpasses det aktuelle drivstoffet og effektambisjonene.
Jeg og har stusset på at de har oppgitt den til 550hk særlig fordi den har 52/70mm kompressorhjul såvidt jeg vet så er den effekten mer realistisk på ett 58-60/76mm hjul. Vi få se hva tiden viser hva jeg går for, men det er slett ikke uaktuelt å gå for mr. Batland sin resept. Hvordan vil f.eks KL racing sitt innsug bli istedet for ett E innsug? Tenker da på tilgangen og det faktum at jeg slipper å sveise.... Kan ikke huske å ha sett ett E innsug på mange år.
Har nok bare med at det luftmessig kan levere 56lb/min tror jeg. De bruker pekefinger i lufta og sier ca 10lb/min er nok for 100hk. Man må nok også opp på det store eksoshuset for å komme nærmere et sånt tall skulle man tro :)
Jeg og har stusset på at de har oppgitt den til 550hk særlig fordi den har 52/70mm kompressorhjul såvidt jeg vet så er den effekten mer realistisk på ett 58-60/76mm hjul. Vi få se hva tiden viser hva jeg går for, men det er slett ikke uaktuelt å gå for mr. Batland sin resept. Hvordan vil f.eks KL racing sitt innsug bli istedet for ett E innsug? Tenker da på tilgangen og det faktum at jeg slipper å sveise.... Kan ikke huske å ha sett ett E innsug på mange år.
Ikke helt nøyaktig og endel forenklet, men følgende oppskrift gir en pekepinn i riktig retning.
Når man tar en titt på ethvert kompressorkart så kan man tenke at den loddrette aksen er MAP trykket (Manifold Absolute Pressure) og den vannrette er 1/10 av hk potensiale.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/11.jpg
Man kan begynne med ladetrykket, vi sier 1,5 BAR som er 2,5 BAR MAP. Vi går opp til 2,5 og vannrett bort til vi treffer linjen for 60% effektivitet. Det er IKKE realistisk å tømme en turbo mer enn dette. Fra denne linjen trekker man en loddrette linje ned på aksen, multipliserer med 10, og får ca. 450 hk potensiale. :)
Dette da i kontrast til det man ser her: http://www.full-race.com/store/images/full/borgwarner-efr-7064-turbo-content-1.jpg
Ang. innsug så er dyser i toppen og E-innsug det eneste som er riktig slik jeg ser det, men forstår også at dette ikke er det rette for alle og enhver.
De billige Kina innsugene til KL koster kr. 2100,- og siden de er produsert av plater som er sveiste sammen så vil de ikke ha samme holdbarhet og pålitelighet som ett støpt plenum når det utsetter for vakum og trykk om hverandre.
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/insug_-plenum-volvo-8v-enklare-modell.html
De gode KL-innsugene er svenske, støpte og gode til en pris av kr. 4495,-
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-8v-plenum-_-insug-for-70mm-spjall-.html
Jeg forstår at E-innsugene mine øker i verdi. :)
450hk er vel mer enn nok til å leke seg på bane. Særdeles med tanke på å kjøre effektivt rundt-rundt uten at det koster skjorta.
450hk er vel mer enn nok til å leke seg på bane. Særdeles med tanke på å kjøre effektivt rundt-rundt uten at det koster skjorta.
Det er dreiemomentkurven og respons som bestemmer kjøreopplevelsen og akselerasjonsevnen. De to bilene som går med EFR7064 rundt her er usedvanlig raske og velfungerende. Alle som så langt har vært passasjerer i disse bilene er kraftig overrasket og ofte nekter å tro at de kun har 450 hk. Riktignok er begge oppsatt etter den gode gamle Cosworth oppskriften, lavt kompresonsforhold, mild(e) kam(mmer) og godt med ladetrykk.
Passasjerene har vanligvis erfaring med biler med "gromme høykomp," motorer med "mange flere hester" som ikke har vært i nærheten like raske.
Det er dreiemomentkurven og respons som bestemmer kjøreopplevelsen og akselerasjonsevnen. De to bilene som går med EFR7064 rundt her er usedvanlig raske og velfungerende. Alle som så langt har vært passasjerer i disse bilene er kraftig overrasket og ofte nekter å tro at de kun har 450 hk. Riktignok er begge oppsatt etter den gode gamle Cosworth oppskriften, lavt kompresonsforhold, mild(e) kam(mmer) og godt med ladetrykk.
Passasjerene har vanligvis erfaring med biler med "gromme høykomp," motorer med "mange flere hester" som ikke har vært i nærheten like raske.
Skjønner dem, tallene dere utgir er jo målt på nav, ikke i motor [emoji6] [emoji6] [emoji6] [emoji111]
Skjønner dem, tallene dere utgir er jo målt på nav, ikke i motor [emoji6] [emoji6] [emoji6] [emoji111]
Det er riktig og grunnen er at det er disse tallene som er MÅLT og som er relativt pålitelige.
Jeg har sett papirer med imponerende tall fra motorbremsebenk og så, som vi sier rundt her, så fordamper det vanligvis 100 hk over fjellet for når det måles i bilen så er det ca. det jeg har sett som er forskjellen.
Videre ser man at enkelte i bransjen måler på hjul og så smører de på både 25 og 30% på enkelte effektmålinger til grinete kunder kun for å få kunden fornøyd.
Jeg synes ikke at dette er riktig, men det er nå engang bare slik det er.
Som nevnt før, det er derfor dragracing er så interessant. Resultatene som oppnås der er helt pålitelige.
Det er riktig og grunnen er at det er disse tallene som er MÅLT og som er relativt pålitelige.
Jeg har sett papirer med imponerende tall fra motorbremsebenk og så, som vi sier rundt her, så fordamper det vanligvis 100 hk over fjellet for når det måles i bilen så er det ca. det jeg har sett som er forskjellen.
Videre ser man at enkelte i bransjen måler på hjul og så smører de på både 25 og 30% på enkelte effektmålinger til grinete kunder kun for å få kunden fornøyd.
Jeg synes ikke at dette er riktig, men det er nå engang bare slik det er.
Som nevnt før, det er derfor dragracing er så interessant. Resultatene som oppnås der er helt pålitelige.
Enig :)
In The White
01/08/16, 23:09
Riktigt trevligt projekt! Kommer följas!:)
Riktigt trevligt projekt! Kommer följas!:)
Takk [emoji5]
Ett spm. Er det mye jobb å fjerne ledningsnettet til orginal motorstyring? Må man klippe mye.
Ett spm. Er det mye jobb å fjerne ledningsnettet til orginal motorstyring? Må man klippe mye.
JA :p
Det er sydd i hop med alt på en 740/940 :p
Hvis du skal fjerne alt så må du klippe litt. Men du fjerner det meste ved å ta ut kontaktene ved torpedoveggen. Men ledning til bla LMM blir jo liggende igjen.
Så å fjerne kontaktene og klippe/trekke ut ledningene så er det meste gjort? Må gjøre klart ledningsnett til MS'n først så bilen blir stående minst mulig. Evt får jeg vente til vinteren.
Ja du bare plukker av de som sitter på motoren. Og de kontaktene på torpedoveggen så har du kommet langt. Den ene kontakta på torpedoveggen har bla startsignal og tempføler til instrumentet i seg. Så det er lett å legge opp igjen på nytt. Jeg tok styrestrøm til dyser og coiler fra EGR kontakta.
Takker. Ja det er en smal sak å legge opp på nytt. Får se på det.
Gjort på en litt lang kveld.
Lakkerte rundt rutene i dag. Passet bra på en hvit bil.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/956.jpg
In The White
26/08/16, 17:29
Skitsnyggt!:cool: Tycker bilen har riktigt härligt stuk, extra plus för Gr-A vingen och Volvo in sports dekalerna!;)
Kanskje hadde gjort seg med slik dekkskrift som PerTurbo har på rescuevogna? Fått enda litt racestuk.
Har vært inne på tanken ja.
Dagens fangst på treff.
Pris for beste 900 serie.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/982.jpg
Ikke værst med to pokaler for beste bil!
In The White
27/08/16, 16:22
Grattis! Det var ju riktigt skoj!:D
Prosjekt justerbare casterstag.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/1086.jpg
In The White
30/08/16, 16:32
Spännande! Hur långa tänker du ha dom? Jag kör med Volvos längsta som är 396mm.
Hei. Jeg gjør de justerbare med justeringsmulighet fra ca 380 til 420mm.
In The White
30/08/16, 17:01
Okej! Kan gå att få till en hygglig caster då alltså. :)
Kveldens prosjekt.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/1115.jpg
Skrudde opp den 20mm så det ble 20mm ekstra senk bak i forhold til standard bærebruer.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/1116.jpg
In The White
31/08/16, 06:50
Blev riktigt snyggt med bärarmarna! :)
Härligt stuk på bilen nu!:cool:
Takker. Da er casterstagene ferdig. Ble ikke 100% men 99, det får duge på denne bilen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/09/31.jpg
In The White
01/09/16, 17:22
Najs att kunna justera dom! Tycker det ser bra ut! :)
vangsfreaken
09/09/16, 18:28
Du prata på å kappe og sveise litt på momentstaget og et panhard-stag for å få inn gummiforinger, vet du om endene på et panhard-stag passer i "ørene" til momentstaget? Tror jeg må prøve å få litt mer demping, men jeg savner liksom ikke hvordan alt vrenger seg med originale stag [emoji14]
Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
Tenkte å se på det når jeg kommer hjem fra jobb. Håper de passer på bredden. Hvis ikke kan vel platen bøyes for å få plass.
Seneste innkjøpet.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/09/276.jpg
Huskestativ?
Sent fra min S30 via Tapatalk
Ja eller ramme til kapell på henger.
Tror det er hockey-mål jeg.. Men fra spøk til alvor, racingstuket blir nå komplett med bur da ;)
Ja den blir det nå. Må sjekke om det fremdeles går å godkjenne med halvbur eller om jeg må bare levere inn skiltene.
Etter nærmere sjekk så er det ikke lengre tillatt med skrudde koblinger mellom frambøyle-hovedbøyle og bakoverstrevere, så da utgår godkjenning av halvbur dersom jeg skal ha lisens på bilen.
Frigstad Racing
20/09/16, 16:46
Artig prosjekt! Her må det følges med på :-)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Etter langt opphold har jeg nå i dag bestilt coilpakke til wastespark og sprut. Denne stammer fra Opel og er passe liten til å smette mellom topp og torpedovegg slik at orginale tennkabler kan benyttes.
I den forbindelse er jeg på utkikk etter en 4 polt EV1 kontakt (samme som dysene bare 4 poler) med støvmansjett. Fant på ebay men syntes 190kr pluss 150ish i frakt pluss mva ble drygent dyrt. Tilogmed dyrere enn ny coilpakke. Noen som har tips hvor jeg kan kjøpe?
Orker ikke å lese tråden Geir Magne men har du bestemt sprut og hvordan triggeropplegg det blir
(Edit husker nå skulle bruke ms2 sprut)
Blir orginal trigger på svinghjulet. 60-2
Etter langt opphold har jeg nå i dag bestilt coilpakke til wastespark og sprut. Denne stammer fra Opel og er passe liten til å smette mellom topp og torpedovegg slik at orginale tennkabler kan benyttes.
I den forbindelse er jeg på utkikk etter en 4 polt EV1 kontakt (samme som dysene bare 4 poler) med støvmansjett. Fant på ebay men syntes 190kr pluss 150ish i frakt pluss mva ble drygent dyrt. Tilogmed dyrere enn ny coilpakke. Noen som har tips hvor jeg kan kjøpe?
Er ikke dette noe som er enkelt å få tak i på et huggeri? Da kan du jo klippe med så lang kabel du vil omtrendt.
http://www.vems.com/ev1-4pin-female.html
Er det denna :) ?
Er ikke dette noe som er enkelt å få tak i på et huggeri? Da kan du jo klippe med så lang kabel du vil omtrendt.
Jo det går men da må jeg ha nye pinner og gummipropper samt at jeg må komme meg på ett huggeri for å plukke av en.
http://www.vems.com/ev1-4pin-female.html
Er det denna :) ?
Jepp. Skal se litt på pris og frakt.
Takker.
Ikke mulig å bestille fra vems på den siden du linket til. De europeiske siden har ikke kontakten jeg søker. Nærmeste/billigste jeg fant etter ett par timer var på streepower.se til en sum av 201sek pluss frakt. Finnes den noen andre aktører som kan ha?
http://www.ebay.com/itm/Genuine-AMP-TYCO-4-Way-Junior-Power-Timer-Terminals-Boot-and-Cable-Seals-/130902066178?hash=item1e7a5f0402
90 kr inkludert frakt.
Da har det kommet til litt mer deler datasprutkonvertering. Coilpakke som er smal nok slik at den passer der orginal bakmontert fordeler står. Da kan jeg benytte orginale pluggledninger samt at det skal ett trent øye til for å se det ikke er orginalt. Perfekt for meg og mitt bruk.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/12/40.jpg
Fått montert datasprut da Geir Magme;)?
Nei ikke rørt den før i dag.
Satt på rallypigg. :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/397.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/398.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/399.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Ja det er morro. Men hadde gjort seg med mildere diffbrems og lesjøfors.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
In The White
15/01/17, 17:02
Najs stuk på den!:cool:
Takk. I kveld har jeg loddet på nytt ledningsnett på ny hovedkontakt samt lagd klart med strømper osv. Blir bare å teste det ut før evt permanent montering i bil.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/754.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Testa litt på MS2n og ikke fått den til å kommunisere med dataen verken via den innebygde USB converteren eller via egen USB -seriell kabel. Istedet for å bruke uendelig lang tid og knote med dette så tok jeg fram Haltech E8n, den snakket med PCn med en gang. Trenger å komplettere med egen coildriver og må ha ny kontakt til MAP sensor før jeg kan montere den.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Haltech er ett GODT valg.
Her er ett annet GODT valg. http://napolperformance.com/vw/1999-2000-2001-ignition-coil-volkswagen-vw-2-0-golf-beetle-jetta-wire-harness.html
EVt. sjekke denne: https://www.summitracing.com/int/parts/bck-178-8325/overview/
Det beste på markedet er imidlertid denne: http://www.ebay.com/itm/Ignition-IP-Coil-VW-New-Beetle-02-10-2-0L-AZJ-Coil-Pack-/231113780066?fits=Year%3A2004%7CModel%3ABeetle&hash=item35cf746b62:g:0F8AAOxydlFSp22N&vxp=mtr
Coilpakke har jeg så trenger bare en boschmodul med to drivere. Fant en smidig sak fra Opel som passer bak på toppen så jeg kan benytte orginale pluggledninger. Alt for å bevare orginalutseende.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Helt klart.
Jeg ville bare tipse deg om noen gode, pålitelige, stabile og velfungerende alternativer siden du nevnte Haltech og siden du har EFR7064, som begge er favoritter i min bok. :)
Takker for tips. Den jeg har kjøpt er brukt på samme setup av en svenske. Noe som er bra.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Lar bildet tale for seg.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/02/657.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/02/699.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Blir det fortsatt bil med skilt eller er de allerede plukket av?;)
Har fremdeles skilter ja. Er under vurdering å ta de av men da får jeg brukt den svært sjeldent.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
In The White
18/02/17, 09:15
Ahh... Fina grejer!:)
Fått gjort litt i kveld. Mye jobb for så lite. Måtte kappe rundt glasset for å få det tett imot instrumentet. Mem det ble bra syns jeg da.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/02/1012.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/02/1013.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/02/1014.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/02/1015.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/02/1016.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/02/1017.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Hvor har du kjøpt det instrumentet? :)
Dashloggeren mener du? Den er faktisk tro det eller ei kjøpt på ebay. Søkte bare på aim sports mxl strada w/icons husker jeg. Men husker ikke av hvem, er jo fort 8-9år siden.....
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
volvobrage
23/02/17, 10:45
Det blei veldig kult!:)Har du støypt den karbonplata sjølv?
Dashloggern ja. Er det kun for logging, eller har du informasjon fra sprutet på skjermen?
Det blei veldig kult!:)Har du støypt den karbonplata sjølv?
Takk. Plata fulgte med på kjøpet.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Dashloggern ja. Er det kun for logging, eller har du informasjon fra sprutet på skjermen?
Kjører med canbus mot sprutet så her er det mange parametere som kan vises. Tenningstidspunkt, ladetrykk, vanntemp, lufttemp, afr etc. Eneste jeg trenger eksternt er speedo ladelampe oljetrykk, tankmåler og blinklys. Speedo kan kjøres via sprutet hvis jeg ønsker. Tenkte å begynne å røske i ledningsnett i kveld kanskje.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Da er vi igang. Ihvertfall så smått. http://forum.vccn.no/img-dump/2017/02/1066.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
fy faaaan, racestuk:cool:
In The White
24/02/17, 17:56
Mycket snyggt med instrumenthuset!:cool:
Har nå begynt å rydde i ledningsnettet. Fjerner absolutt alt utenom basic funksjoner. Denne har hatt AC en gang i tiden så restene fikk pent flytte ut. Det blir mange meter med ledning. Sto ei stund å vurderte om jeg skulle gå for Painless ledningsnett.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/02/1171.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Anders Dybvadsskog
26/02/17, 12:46
Stilrent :)
Takker. Satser på at det blir bra.80% sv ledningsnett åker ut. Litt hodebry blir det for å få alt til å fungere igjen....
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
volvobrage
26/02/17, 13:10
Instrumentet blei drit kult!:D
In The White
26/02/17, 13:27
Ja lika bra att riva ut allt onödigt som man ändå inte kommer ha nytta av. :)
Detta der ble smooth :)
Veldig clean look :)
Har tilbringt mange timer i garasjen i helga. Klipte vekk alt inni bilen og lot kun ledninger som gikk bak til lys osv og de til lys fram være igjen. Rasserte hele relemodulen og startet fra scratch. Veldig tidkrevende jobb men får rensket vekk mye unødig skrot. Nytt varmeapparat fra racesupply skal inn etterhvert også for ac anlegget var enormt!
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Da var varmeapparat bestilt og flere releholdere sanket inn fra delelageret. Orginalt så er varmetråder kun gjennom bryteren. Ledningene bak på den var brunsvidde så her skal relé inn. Samme med tåkelys fram og bak, de skal også få hvert sitt relé. Når alt dette er på stell så blir det å fortsette med motorstyring og dashloggeren.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Gjort endel i kveld også. Har dratt det meste av ledninger ferdig og har igjen stort sett å bunte de pent sammen. Var en tur på Biltema i går og kjøpte bla. manglende relé men det var skivebom! De har en helt annen pinout kontra andre standard lukkende relé..... Så må nok en tur i hylla igjen.
Sånn ser den ut nå (ser ikke ut):
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/02/1309.jpg
Dette er det som er til overs:
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/02/1310.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Ja det blir litt tilsammen med restene av AC og noe av interiøret.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
In The White
01/03/17, 20:00
Jisses vad mycket sladdar det blev!:eek:
Sånn ble det til slutt. Det ble ikke helt som tenkt da det ble mye klipp og lim men det ble helt klart mye mindre ledninger!
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/30.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/31.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Hvilke funksjoner har du ryddet vekk? Og hva sitter du igjen med, kun lys osv?
Alt til instrumentering foruten blinksignal, tankmåler, fjernlysindikator, speedometer, oljetrykk og ladelampe. Alt av sentrallås kupebelysning og annen luksus er luket vekk. Det jeg sitter igjen med er alt av belysning, vinduspussere, varmetråder i bakrute.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Lite update her men har bedrevet med litt delesanking mm. Har fått koblet litt og bestilt noe småtteri.
Utestående er:
-Feste lufttemp i innsug
-Trekke og koble tomgangsmotor
-Trekke og koble viftestyring
-Handle inn en tokanals tenningsmodul.
-Koble brytere for anti lag og launch control samt speedometersignal til ECU.
Så noe skjer men det er tidkrevende.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Må ha vært god progress den siste tiden vel? :)
Joda litt har da skjedd men ikke så mye som vises på bilder.
Tok ett skippertak i kveld og gjorde ferdig el i motorrommet. Måtte trekke om endel som vi oppdaget underveis, men resultatet ble ganske bra. Smidde til en coilbrakett også så nå sitter coilpakken der ganske anonymt,. Helt i min gate.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/335.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/336.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/337.jpg
Nå står ferdigstillelse av denne og innvendig for tur.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/338.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Fant tenningsmodul hos Eurodel til en fornuftig pris. Har sett priser fra 300 for en ny til 4400! for en brukt. Har også bestilt en 4bar MAP sensor og noe carbongreier til interiøret.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Har hatt byggestans i helga og hatt kvalitetstid med ungene. Tok ett skikkelig tak i kveld.
Monterte IAT. Satt tilbake tankmåler etter å ha målt verdier og tettet en liten lekkasje på armatur. Koblet ferdig tankmåler oljetrykk blink og fjernlys indikator i dashloggeren. Trekt 50mm2 kabel bak for å få batteriet dit etterhvert. Mangler som sagt kun tenningsmodul for å få fyrt den opp. Gleder meg stort!
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/510.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/511.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Du blir ikke plaget med en del heatsoak ved å ha IAT der ?
Du blir ikke plaget med en del heatsoak ved å ha IAT der ?
Det vet jeg ikke enda.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Burde vel sette den i trykkrøret for å få mest mulig riktig temp?
Uansett, du står på! Fint arbeid du gjør
Takker. Jeg vet B230ET har den der men hadde ikke ett sånt trykkrør på lager. Hadde lufttemp sånn på 240n min også der var det aldri problem.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Likte plassering av coilpakke,rydding og plassbesparende :)
Gjort litt i kveld også. Kalibrert oljetrykk og tankmåler. Gjorde dette matematisk så godt man husker noe fra elektronikkutdanningen enda. Monterte batterihylle bak og brakett til ECU også. Batterikabel er isolert og klamret fast.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/538.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/539.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/540.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Innekveld i dag så driver å endrer tankmåler fra % til liter. Litt enklere å forholde seg til da. Siden det ikke er en sensor MXL støtter så må jeg lage en ny custom sensor. Den bruker 5V som referanse via en motstand så verdiene i mV må konverteres til liter. Var veldig dårlig beskrevet i manualen hvordan til skulle løses, men jeg fant tilslutt noe på ett forum. http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/575.jpg
Mye å sette seg inn i, men egentlig ganske enkelt også.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/576.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/577.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/578.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Delesanking må til.
Fått ett miniatyr varmapparat.
Mye mindre enn antatt.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/588.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
volvobrage
16/03/17, 18:19
Minste modellen er ekstremt liten:)Legg ut bilder frå montering!:)
Den var adskillig mye mindre enn jeg trodde ja. Bilder skal bli. Kjøpte med gjennomføring i torpedo, ventil og vrider også.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
volvobrage
16/03/17, 20:35
Den var adskillig mye mindre enn jeg trodde ja. Bilder skal bli. Kjøpte med gjennomføring i torpedo, ventil og vrider også.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Bilder av ventil og vrider?Driver og funderer litt på det til 242en.
Du finner de her. www.racesupply.no (https://www.racesupply.no/butikk/innvendig-tilbehor/varme)Veldig nett liten sak. Eneste som jeg ikke synes var så bra er at det er 13mm eller 1/2" slangetilkoblinger. Så må med andre ord finne noe overganger.
Tok en bitteliten økt når ungene var med. Byttet ut orginale énkanals tenningsforsterker til en tokanals. Selvfølgelig på orginal plassering.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/758.jpg
Smidde også sammen ei adapterplate til gjennomføringene til varmapparatet.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/759.jpg
Fikk tak i 15mm slange og noe overganger fra 19 til 14mm.
Tenkte å holde på litt i morgen også så håper det blir litt mer progress da.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Veldig kult at du beholder originalstuket i motorrom! Det tror jeg blir fint :)
Takker. Har jo enda ett ørlite håp om at den går igjennom EU så orginal it is.
Nå kan vi begynne å snakke ladetrykk.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/767.jpg
sprenger vel rødblokka på så mye:p
3 bar ladetrykk bør holde [emoji4] [emoji106]
sprenger vel rødblokka på så mye:p
MÅ ikke lade 3 bar. Ladetrykket får bli ett resultat av slutteffekten og hvor mye det er hensiktsmessig å lade. Den har svart godt på trykkøkningen opptil 2,2bar ihvertfall så om det lander der så er det behov for en 4bar map sensor.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
3 bar ladetrykk bør holde [emoji4] [emoji106]
Det rekker og blir til overs.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Its alive!
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Spennende :) . Når blir det benking tror du :) ?
Det er alt for tidlig å si enda. Må dille litt mer med trigger offset og toothangle. Er mye småtteri enda også.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Delesanking må til.
Fått ett miniatyr varmapparat.
Mye mindre enn antatt.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/588.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
kjøpt hvor?? kan tenkast dette passer godt i traktorn min....
Www.racesupply.no. koster ca 1000 lappen. 1500 med tilbehør.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
steike. takker :)
Bare hyggelig.[emoji4]
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Tok en liten økt i gårkveld. Fikk plassert og montert varmapparat og krane samt koblet opp vanntilførsel. Jeg syns plasseringen ble fornuftig men jeg glemte selvfølgelig å ta bilde men det kommer. Fikk også stilt inn sprutet sånn at trigger tooth og trigger ofset nå er riktig slik at tenningen får riktig arbeidsområde. Den starter og går og svarer på gassen nå men den går langt ifra rent. Mistenker at den går alt for magert slik som det er. Bb lambdan flaggret vilt før sonden takket for seg. Tiden gikk litt fra meg så må forske litt mer i kveld.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Litt mer har skjedd. Fått den til å gå på tomgang men med tomgangsmotor tilkoblet så jager den. Bruker den orginale med to ledninger og styres fra en PWM utgang. Når den deaktiveres går den som orginalt.
Sånn er varmapparat montert og slik blir slangene til tilluft og utblås.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/1019.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/1020.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Litt mer i kveld også. For det meste ryddet litt og lastet opp henger med skrot som skal på dynga. Ja alt på hengern kommer fra 940n. Og da er ikke ledningsnett taktrekk og plate i bagasjerom lastet opp enda.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/1061.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/1062.jpg
Skal bytte til disse også.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/1063.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Enda litt mer i dag men ikke mye.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/33.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/34.jpg
Satte junior i arbeid også.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/35.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/36.jpg
Bomma litt med plasseringen av høvedstrømsbryteren så den kræsjer med en bryter på baksiden.[emoji107]
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
In The White
02/04/17, 12:27
Fanken vad najs med Compomotive!:cool:
Takk ja de felgene kler de fleste biler. Synd de ikke lages i akkurat denne dimensjonen lengre.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Fått gjort litt mer i kveld også. Fant ut at jeg klarer å redde plata med bryterne. Trekt litt mer kabel og klargjort for montering av dash. Gikk tom for tid dette døgnet så får fortsette i morgen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/142.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Mulig det har glidd meg forbi. men får du justere hastigheita på vifta? eller er det bare av og på?
Tenkt å bruke orginal bryter og viftemotstand men jeg gir beng i det og kjører den på vanlig av/på bryter.
Fått gjort enda litt mer i kveld også. Nå er det straks klart for dash å flytte inn permanent.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/163.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/164.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/165.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Noe mer.....http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/227.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/228.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/229.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/230.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/231.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Siste for i dag.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/248.jpg
Begynner å bli stressa for jeg skal reise på jobb mandag og være borte til 3. mai.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Ser bra ut :) Blir det mapping/bremsing i løpet av mai?
Takker. Begynner å komme seg nå.
Håper det blir mapping ja. Kjørte for egen maskin i dag.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/282.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Blir bra dette, er ladd for å se hvor bra turboen funker. Drømmer litt om samme sak selv :)
Det er jeg og spent på. Responsen på gassen var noe helt annet enn med LH2.4 ihvertfall.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Det er bra, for var egentlig litt skuffa over når du fikk turbo trykk før med LH 2.4 men en god motorstyring er nødvendig i et slikt et bygg.
Det var jo igrunn kun grovmappet og veldig safe map.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Litt påskegodis er lov nå rett før påske.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/310.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/311.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Litt påskegodis er lov nå rett før påske.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/310.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/311.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Det var du som kjøpte det ja.. Banna opp i mente når jeg såg det var solgt! [emoji23] Såklart den dagen jeg fikk lønning.
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Heiv meg på med en gang jeg så de på finn. Var litt i tvil først da jeg har hørt at de øker sporvidden. Mulig det blir kapp og sveis om så er tilfelle. Jeg vil ha orginal sporvidde på minimum.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Har titta på de lenge, men måtte vente på lønning først [emoji14]
Blir nok bra med uniball i forstilling :)
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Ja jeg har trua. Måtte uansett ha nye foringer så da ble prisdifferansen svært liten.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
In The White
16/04/17, 20:19
Grattis till jungfruturen med bilen! :)
Må bruke tiden effektivt når jeg er på jobb også. Har laget en brukanes startmap basert på den LH 2.4mappen jeg har brukt, men med noe snillere tenningskurve til å begynne med. Har også laget en AFR target map for autotune. Ellers har jeg kjedet meg litt og bruk alt for mye penger på ebay :/
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Har fundert litt på dette med AIM sport MXL input til fjernlys og blinklysindikatorer. Jeg er kanskje litt vel pirkete men liker at ting er iorden. Siden den har kun 0-5V inganger så tror jeg dette kan fungere.
Samme med ALS funksjonen i sprutet som jeg tenkte å sjekke ut litt. Ikke noe jeg kommer til å kjøre med permanent men mest for å teste det.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/5.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/6.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Da har det dukket opp nye ankere til båtsesongen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/117.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Jøss, grei størrelse på de brembokaliperne der :D Hvilke modell er de fra?
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
De var noe større enn antatt. Kommer fra en 2014 modell Caddilac XTS. De bør passe sammen med R skiver men muligens jeg går for XC60 skiver som er 328x30 istedetfor 330x32 skal teste litt med passform.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Gromme kalipere ;)
Hvor store felger må du ha med disse da? Går det med 17" comp felger?
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Skal gå med 17" ja. Iallefall håper jeg det. Hvis ikke så selger jeg de.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.