PDA

Vis full versjon : Adaptronic E420C



Ole
15/07/14, 20:49
Er E420C selvlærende?
Elller må eg ha nyere sprut fra adaptronic for å få det til?
Hvilken TPS kan eg bruke istedenfor org TPS til FT maskin, siden org kun er av og på?
Er det noen som har en god "how to" til adaptronic på norsk? eller er det kun på engelsk det finnes? (er ikkje helt stødig på engelsk:(

kimove
16/07/14, 18:22
Selvlærende ? hva legger du i det ?

TPS kan du bruke en Bosch som har 001 i sluttnr (volvo 850, opel omega osv)

Ole
16/07/14, 21:19
Selvlærende som adaptronic er kjent for, har funnet andre sprut av adaptronic som kan "lære" seg selv bensin mengde med bruk av bredbandslambda, blir som på en org bil med lambda sonde. problemet mitt er at ikkje finner ut om akkuratt dette sprute kan gjøre det samme.

kimove
16/07/14, 22:47
Selvlærende som adaptronic er kjent for, har funnet andre sprut av adaptronic som kan "lære" seg selv bensin mengde med bruk av bredbandslambda, blir som på en org bil med lambda sonde. problemet mitt er at ikkje finner ut om akkuratt dette sprute kan gjøre det samme.

Det er vel ingen sprut som er så selvlærende at de er bare å plugge på å så få start da. Du må likevel legge inn grunninnstillinger for å få start slik at du kan bruke "autotune" funksjonen etterhvert, men man må likevel vite hva man holder på med for å få alt av tabellene rett (VE, AFR, tenning osv) . Om ditt adaptronic har "autotune" kan ikke jeg si noe om, på MS som jeg bruker funker den funskjonen helt ypperlig (hvis man betaler lisensen)

Hvis du har lite peiling på datasprut er megamanual.com en fin plass og begynne på. Og jeg vil anbefale deg å lese mye for å få et innblikk i hva det er du begir deg ut på :p

Ole
20/08/14, 19:58
Har lest meg opp nå, og det stemmer som du sier, treger grunnleggende innstillinger, også kan eg bruke autotune videre for så å mappe bilen 100% på rulle, det fine med adaptronic som jeg syns er at alle oppdateringer er vistnok gratis på adaptronic sine sider.

Men takker for svar:)