PDA

Vis full versjon : Varmeapparat S60 2001



64PV
15/07/14, 20:11
Har opplevd to ganger nå i sommer at varmeapparatvifta har startet når jeg kommer til bilen etter å ha vært i byen en times tid.
Den har altså startet av seg selv når jeg har forlatt bilen. Noen som har vært borti dette?

Ola Hagen
15/07/14, 23:04
Ja, er slik på min og, men kun når det er varmt inni bilen. Er no slik avkjølings programmering.

Jimmen
15/07/14, 23:17
Som Ola sier.. helt normalt.

64PV
16/07/14, 06:49
Hmm.. merkelig at det ikke skjer hver gang da...? Har jo ligget på 30 grader i skyggen her de to siste ukene med sol.
De to gangene det har skjedd, har det vært overskyet og ikke fullt så varmt.

Stig-Arne
16/07/14, 07:42
Har med luftfukigheten inne i bilen å gjøre.
Er en sensor oppe ved det innvendige speilet som kjenner av fuktigheten i bilen, og starter viften.

Ta en titt i instruksjonsboken så finner du mer ut om dette :)

64PV
16/07/14, 15:23
Ok, ja det kan jeg forstå meg på. Felles for de to gangene det har skjedd, er at det har vært rundt 25 varmegrader og regn med fuktig luft ute.
Skal sjekke om det står noe i instruksjonsboka. Var ikke klar over at det fantes slike funksjoner i bilen :-)
Takk for tips! :-)

griffin
16/07/14, 18:24
Er ikke dette når man har brukt AC og parkerer bilen så går det en liten stund før vifta starter opp så det ikke skal være fukt i AC systemet og danne seg mugg?

64PV
17/07/14, 06:46
Jeg fant et avsnitt i instruksjonsboka hvor det står litt om dette.
Ved varmt og fuktig vær starter vifta opp ved behov 50 minutter etter at en har slått av tenningen.
Den går da i 7 minutter for å tørke opp AC-systemet :) Kan se ut som det er dette jeg har sett, for det stemmer med tidspunktet når jeg har kommet til bilen.
Fryktet ei stund en tullete elektronikkfeil her... men det skal altså være slik. Takk for hjelpen :rolleyes:

Aagejr
17/07/14, 10:21
Har opplevd det samme med min v70 02 modell, lurte på dette var, men nå fikk jeg svar....