Vis full versjon : Volvo 740 med B230K som er ombygd til insprøyter
Hei, da er det slik at jeg bygget om min volvo 740 1987 mod til insprøyter.
men jeg får opp feilkode 3-1-1 nå, så lurer jeg på hvor jeg skal koble meg inn for og få den feilkoden bort? har tatt ledningsnett ifra en 240 med 11pin kontakt, så er sort/blå ledning som skal kobles noen plass ;)
håper det er noen som vet dette ! :)
Takker for svar på forhand :)
volvo245gl
15/07/14, 07:46
Hei, da er det slik at jeg bygget om min volvo 740 1987 mod til insprøyter.
men jeg får opp feilkode 3-1-1 nå, så lurer jeg på hvor jeg skal koble meg inn for og få den feilkoden bort? har tatt ledningsnett ifra en 240 med 11pin kontakt, så er sort/blå ledning som skal kobles noen plass ;)
håper det er noen som vet dette ! :)
Takker for svar på forhand :)
Her finner du framgangsmåte og koder: http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOBDCodes.html
ser jeg forklaret meg litt feil desverre :S var ikke helt med meningen dette.
jeg vet at feilkode 3-1-1 er feil på hastighets måling til bensin hjernen pga at man skal få motorbrems :)
men har ikke peiling på hvor jeg skal koble meg inn, for at jeg ikke skal få opp den. om i alle fall om det finnes noen måte for og deaktivere det?
håper noen kan hjelpe meg med dette
hilsen Fikseaunet :)
850GLTsilver
15/07/14, 17:40
Du kan hente hastighetssignal fra ABS vil jeg tro.
Dersom du har elektronisk speedometer, så ligger alt klart for å koble seg på.
Hvilken pinne i hvilken kontakt bak instrumentet ligger denne da, ved å lese koblingsskjema fant vi ingen nummerert kontakt. Står bare at det skal gå en gul ledning ut til abs mod., ut fra speedometer.
Trenger ikke bruke abs uttak, på min 87 modell kobla jeg meg bare imellom signalledningen fra giveren i bakakselrn, mener det var en en vanlig flatstikk hunnkobl som gikk inn omtrent midt på panelet, trur den var grønn/rød.. Men veit ikke om 87 og 89 har samme instr. Jeg?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.