PDA

Vis full versjon : Volvo 740 med B230K som er ombygd til insprøyter



fixi93
15/07/14, 02:25
Hei, da er det slik at jeg bygget om min volvo 740 1987 mod til insprøyter.

men jeg får opp feilkode 3-1-1 nå, så lurer jeg på hvor jeg skal koble meg inn for og få den feilkoden bort? har tatt ledningsnett ifra en 240 med 11pin kontakt, så er sort/blå ledning som skal kobles noen plass ;)

håper det er noen som vet dette ! :)

Takker for svar på forhand :)

volvo245gl
15/07/14, 07:46
Hei, da er det slik at jeg bygget om min volvo 740 1987 mod til insprøyter.

men jeg får opp feilkode 3-1-1 nå, så lurer jeg på hvor jeg skal koble meg inn for og få den feilkoden bort? har tatt ledningsnett ifra en 240 med 11pin kontakt, så er sort/blå ledning som skal kobles noen plass ;)

håper det er noen som vet dette ! :)

Takker for svar på forhand :)

Her finner du framgangsmåte og koder: http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOBDCodes.html

fixi93
15/07/14, 17:24
ser jeg forklaret meg litt feil desverre :S var ikke helt med meningen dette.

jeg vet at feilkode 3-1-1 er feil på hastighets måling til bensin hjernen pga at man skal få motorbrems :)

men har ikke peiling på hvor jeg skal koble meg inn, for at jeg ikke skal få opp den. om i alle fall om det finnes noen måte for og deaktivere det?

håper noen kan hjelpe meg med dette

hilsen Fikseaunet :)

850GLTsilver
15/07/14, 17:40
Du kan hente hastighetssignal fra ABS vil jeg tro.
Dersom du har elektronisk speedometer, så ligger alt klart for å koble seg på.

ArneR
15/07/14, 19:36
Hvilken pinne i hvilken kontakt bak instrumentet ligger denne da, ved å lese koblingsskjema fant vi ingen nummerert kontakt. Står bare at det skal gå en gul ledning ut til abs mod., ut fra speedometer.

vassengen
20/07/14, 22:52
Trenger ikke bruke abs uttak, på min 87 modell kobla jeg meg bare imellom signalledningen fra giveren i bakakselrn, mener det var en en vanlig flatstikk hunnkobl som gikk inn omtrent midt på panelet, trur den var grønn/rød.. Men veit ikke om 87 og 89 har samme instr. Jeg?