PDA

Vis full versjon : ØK: LH 2.4 deler + litt annet.



2førr10
15/07/14, 01:37
Har en kompis som trenger LH 2.4 motornett fra volvo 240, så lite klippt i som mulig.

Er også interessert i fordelere fra F og K motor, så lenge det er til b230.

Også interessert i div. andre deler:

Orginal pumpe + filter på org. 240 brakett til å ha under bil.
Tankarmatur med fødepumpe.
Brønnsvinghjul med sensorhull

Update: På utkikk etter et pent brukt tankarmatur med fødepumpe :)

lysheim
21/07/14, 10:17
Har komplett nett med alt som skal til for å koble det opp, er klippt der det går til dashbord og det men det er vel enkleste løsningen. Er med gullbox til tenningen og enkelmasse svinghjul til lh2.4. Har også tankarmaturen men desverre ikke det som er under bilen.


Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

2førr10
26/07/14, 22:26
Har komplett nett med alt som skal til for å koble det opp, er klippt der det går til dashbord og det men det er vel enkleste løsningen. Er med gullbox til tenningen og enkelmasse svinghjul til lh2.4. Har også tankarmaturen men desverre ikke det som er under bilen.


Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

Sorry for seint svar :p

Han har vært heldig å skaffe motornett, svinghjul og pumpe under bil var det visst en som ikke bodde så langt unna som hadde, eneste tankarmatur vi er på utkikk etter. Om vi finner et som er grei stand.

Når jeg snakker om tankarmatur så mener jeg det som sitter ned i bensintanken, ikke selve hoved bensinpumpa under bilen. Det sitter jo en pumpe i taken også, under lokket under teppe igjen i bagasjerommet.

Helst ikke helt fæl og opprusta hadde vært fint :)

2førr10
26/07/14, 22:28
Har fått noen PM her på forumet bare for å nevne det :) Ene av de som ikke bor så langt unna handla jeg med :)

svensen
27/07/14, 16:00
[QUOTE=lysheim;895896]Har komplett nett med alt som skal til for å koble det opp, er klippt der det går til dashbord og det men det er vel enkleste løsningen. Er med gullbox til tenningen og enkelmasse svinghjul til lh2.4. Har også tankarmaturen men desverre ikke det som





Trenger ledningsnett og hjerner til 240 lh2.4, trenger også følere til å konvertere fra et til ft motor. Vet ikke om jeg må bytte svinghjul og innsug?

2førr10
27/07/14, 16:20
Følere må du ha ja, svinghjulsensor og lh 2.4 svinghjul må du også ha, 60-2 svinghjul med 58 hull. Er vel enklest å bytte innsug istedet for å bygge om, med ferdige hull til dyser, fuelrail, bensintrykksregulator og spjeldhus med sensor. Må vel bytte temp til hjerne og instrumet. Vet ikke helt hvilke som sitter på ET blokka, men du må ivertfall ha en til hjernen.

svensen
27/07/14, 21:59
Hva skal du ha for motornett og evt. hjerner/bokser hvis de kan brukes på turbo da?

har du noen av de andre delene jeg trenger?

2førr10
27/07/14, 23:08
Som du sikkert nok skjønner så ønsket jeg å kjøpe, men om lystheim fortsatt har så får du sikkert kjøpe av han. :)

Jeg har et innsug til overs, ene hullet til festet er knukket men skal funke, men så er det KUN innsug, uten dyser, spjeldhus, fuelrail, bensintrykkreg.

Jeg har et par sensorer til overs fra f motor, men kun det. Det beste for deg ville vert å kjøpt en hel f motor, med motornett, alle følere, innsug, svinghjul, vannrør og mellomakselen i motoren, blokkmontert fordeler. Skal du handle alle de delene løst så blir det fort like masse som en f motor.

Du trenger også tankpumpe (armatur med fødepumpe) og hovedpumpe. Jeg kjøpte begge disse 2 fra en bil med F motor. Blir fort en del penger å kjøpe alt løst, så sikkert ingen dum ide å kjøpe en delebil med f motor eller en hel f motor.

Du finner litt bilde på workloggen min.