PDA

Vis full versjon : Hjelp! V70R 99mod feilkoder



larsy
13/07/14, 22:37
Hei

Syntes bilen har begynt å gå veldig dårlig så jeg hengte på pc'n for å lese ut feilkoder og der kom det en del ja :p
Noen som har en ide om hvilken ende jeg skal begynne med her?


http://s30.postimg.org/tvxa36f0x/feilkoder_130714.jpg

850GLTsilver
14/07/14, 17:38
TCV og den koblingen mellom motor og automatelektronikk er vel de to du kan konsentrere deg om her.

TCV bytter du, og den koblingen mellom de to elektronikkenhetene kan være noe så enkelt som irrede kontakter der nede i elektronikkbrønnen.
Dusj med kontaktrens, la den virke ei stund, gi en ekstra dusj, sett inn og ta ut elektronikkenhetene noen ganger. Dusj ordentlig over med en rensespray, bremserens eller lignende.
La alt av rensevæske dunste godt vekk (Glem ikke oppunder elektronikkenhetene) smør inn alle kontakter under de med lavtemperaturfett, eller batterifett.
Dusj kontaktbeskytter og deretter smør fett i bunnen i kontaktstykkene og sett på plass elektronikkboksene.

Kjølevifta skal gå med lav hastighet ved Ca 94° på kjølevannet og hastighet høy ved Ca 106°. Sjekkes med bilen på tomgang og avslått varmeapparatvifte.
Kan også her være dårlig kontakt i viftereleet. (De små kontaktene)
MIL-feilen er jeg sannelig ikke sikker på.
Evaporator-switch er sannsynligvis lite gass i klimaanlegget ditt. Alternativt selve bryteren.

gswede
14/07/14, 19:44
Få sjekket kodene hos volvo da flere av kodene her listet er såkalte generiske koder som ikke nødvendigvis vil lede deg rett vei.

Kan se ut som du har et elektrisk problem, sjekk batterikabler i begge ender, jording på blokk og chassis etc, rengjør batteripoler etc. Hva er tilstanden på batteriet, volt tenning av, volt tomgang?
Dette er ting man selv kan gjøre før du evnt tar den til volvo. Disse China Blåtann feilkodeleserne vil ikke kommunisere med TCM (transmission control module).