PDA

Vis full versjon : Instilling av motor D5252T.



sthans
13/07/14, 19:20
Hei. jeg er ny her.
Jeg søkt mye rundt om kring på internettet ink her. Jeg Kan ikke finne noen som snakker spesifikt om d5252t som sitter i volvo.
https://forum.vacn.no/showthread.php?119565-Skifte-register-2-5-tdi-R5-100-A6-C4/page2 Denne lenka tilhører en tydeligvis veldig flink fyr som vet hva han holder på med, men viser til merker som jeg ikke har og da ble jeg litt usikker.

Problemet mitt er at jeg ikke kan finne noe O-merke på svinghjulet fremkant (venstre siden av motor sett forfra.)
på startkransen(bak/høyreside) er det et merke som er 7-8 mm bredt og så er det et lite strek en annen plass.

Jeg må bare innrømme at jeg skulle bare litt til… Grudde meg litt til å starte på jobben, som hadde vert ca 1/3 av hva jeg må gjøre nå.

vel vel.. håper at det er noen der ute som kan hjelpe meg litt videre og at jeg ikke får alt for mye tyn.. :-)

volvo v70 2001 motorkode D5252T

Mvh
sthans

Jimmen
13/07/14, 20:05
Er det reg reim eller dieselpumpe du skal stille inn?
Sistnevnte kan volvo gjøre for deg for en 1000 lapp.. :)

sthans
14/07/14, 08:21
Hei Jimmen. Tusen takk for rask tilbakemelding. :-)
Det er regreima jeg må få stillt inn. Dieselpumpa har jeg fikset selv en gang før.
Har litt erfaring fra andre biler som gjerne har vert godt merket, mens raklemaskina fra tyskland er litt mer ullen tydeligvis.:D
Jeg var en ekstra runde og kikket i gårkveld, og da fant jeg det merket som må vere O på veiva, siden syl nr 1 da er på topp dødpungt. Håpet at noen her kunne komme med en liten 1 - 7 liste med smarte ting å gjøre for å få den til å gå.

Jimmen
14/07/14, 23:08
Aldri gjort det før på 2.5TDI, men se litt på www.volvoforums.org.uk.. Der står det en del :)

sthans
16/07/14, 08:04
Noen som kan si hvor merket fot OT sitter på kammen? evt om noen har et bilde elller to on hvordan.

OT på veiva er når cyl no 1 (fremre) er på topp.