PDA

Vis full versjon : V70 skifte støtdempere foran.



Aagejr
10/07/14, 08:26
Hei. Tenkte å bytte støtdempere foran på min V70 2.0 t 02 modell. Er det noen som har noen tips. Regner med at det er en kurant jobb. Er det noen som har tips i forhold til type/merke dempere?
Takk nemlig for svar.

turb00le
10/07/14, 09:36
Kurrant jobb, far min gjorde akkurat samme på en v70 de har av samme generasjon som din.

Demperfabrikat kommer ann på hva du er ute etter.
Monroe har jeg dårlig erfaring med, i allefall hvis en vil ha "litt ekstra".
Far min kjøpte sachs (advantage?) til sin og de fungerer veldig bra fikk jeg beskjed om.
Vil du ha litt sportsligere kjøreegenskaper og har planer om senking så ville jeg gått for bilstein dempere, litt dyrere men etter min mening 100 ganger bedre.

Steen
10/07/14, 11:46
Meget enkel jobb og bytte. 3 skruer i toppen og 2 nede. + lenkearmen.

Har hatt god erfaring på min S60 med Bilstein B8 sprint dempere.

Aagejr
10/07/14, 12:26
Takk for svar, da er det bare å sette i gang. Jeg oppfatter dere slik at det er greiest å ta ut det hele med fjær og alt i ett....

gaupe
10/07/14, 12:34
Takk for svar, da er det bare å sette i gang. Jeg oppfatter dere slik at det er greiest å ta ut det hele med fjær og alt i ett....

Ja, du har ikkje noko val der.

Du må ha spesialverkty for å løyse mutteren i toppen av demparen, dette har dei på Biltema til 99 kr.

Tore
10/07/14, 13:03
Ja, du har ikkje noko val der.

Du må ha spesialverkty for å løyse mutteren i toppen av demparen, dette har dei på Biltema til 99 kr.

Og om du ikke har spesialverktøy så går det bra om du har godt utvalg i alminnelig verktøy også. Det er kun når du skal stramme det med riktig moment at du faktisk trenger spesialverktøy.... (Hos meg regnes fastnøkkel og torxbits regnes alminnelig verktøy).