PDA

Vis full versjon : V70 2000, fra HU603 til Alpine 2-din, må noe programmeres?



Børge Vikebø
08/07/14, 21:52
Som topic, min bror byttet nå til Alpine 2-din i b70en, men den vil ikke starte opp i bilen. Må noe koples ut/inn i Vida?




Sent from my aiFåon using Tapatalk

degocostly
09/07/14, 10:55
Montert forskjellige Pioneer i både 01 mod og 05, trengte ikke å gjøre noe.
Null liv i den?

64PV
09/07/14, 12:23
Har han koblet til et sånt canbus-adapter for å få rattkontrollene til å fungere?
Det kan i såfall være at dette adapteret ikke takler canbus-versjonen i bilen. Det gjorde det ikke i min 2001mod S60.
Da starter ikke spilleren opp, fordi adapteret bruker dataene på canbusen for å gi ut styrestrøm til spilleren. Ingen forståelige data=ingen styrestrøm :-(
Jeg måtte kjøpe en Volvo-std iso overgang uten canbusadapter. Da får spilleren styrestrøm fra 12V kabelnettet i bilen, og spilleren vil starte opp.
Men da uten rattkontroller dessverre.

Jimmen
10/07/14, 12:00
Nå vil jeg bare informere 64PV og trådstarter, at disse canbus adapterne ofte har en liten knapp der du kan slå den av og på, er denne av så får du som sagt ikke styrestrøm..

64PV
10/07/14, 22:21
Nå vil jeg bare informere 64PV og trådstarter, at disse canbus adapterne ofte har en liten knapp der du kan slå den av og på, er denne av så får du som sagt ikke styrestrøm..

Var ikke av/på knapp på adapteret jeg kjøpte. Det hadde 3 dip-brytere som måtte stå i riktig stilling ut ifra hvilket merke spilleren er. Adapteret slo seg på, men det ga hverken styrestrøm eller signal fra rattkontrollene.