PDA

Vis full versjon : Forgasser henger seg opp



sideways
04/07/14, 12:41
Har en Zenith Stromberg 175 Cd Trykkforgasser som henger seg opp slik at bilen gasser av seg selv. Hva kan være galt??? Når motoren ikke går, henger den seg ikke opp. Er den armen ved choken som ikke går tilbake.

Batland
04/07/14, 12:53
Selv om slikt egentlig ikke skal kunne skje, så har jeg vært borti dette ved ett par anledninger. Se først etter at gasstrekket er riktig justert. Deretter sjekker du at det er én returfjær på hver side av gasspjeldet. Når dette er sjekket så vipper du av fjæren som er på fremsiden av forgasseren ved chocken. Så kutter du av 8 - 10 mm, bøyer den og setter den på plass igjen.

Hvis dette ikke er nok så gjør du det samme med den andre fjæren.

sideways
04/07/14, 13:19
Den på fremsiden er veldig stram, men den på baksiden er gangske løs. Prøvde å dra den en ekstra runde rundt , men det gikk ikke. Kanksje jeg skal kutta av den på baksiden da?

Batland
04/07/14, 13:54
Den på fremsiden er veldig stram, men den på baksiden er gangske løs. Prøvde å dra den en ekstra runde rundt , men det gikk ikke. Kanksje jeg skal kutta av den på baksiden da?
En hel runde blir nok alt for mye, men ja, det er bare å kutte av den og stramme opp.