PDA

Vis full versjon : Abs sensor v70 2001



sandal
02/07/14, 22:41
Har fått opp abs sensor feil!
Noen som vet om der er en felles abs sensor eller om det er en sensor per hjul? Og kossn evt finn eg ut av kas sensor som e gåen?

Vanskelig og bytte?

lilleulv
03/07/14, 00:06
Les av feilkode. Skal stå hvilke som er gåen

FroBe
03/07/14, 09:02
Det er en sensor for hvert hjul.
Min gjetning er på høyre forhjul, siden det er der du har hørt ulyder og snakker om å bytte deler...

Jeg opplevde problemer en gang etter å ha byttet deler i hjulopphenget, men de var det bare skitt som hindret meg i å plassere sensoren godt nok på plass.
Løsnet sensoren (tynn ledning til hjulnavet), brukte et tynt skrujern til å skrape vekk sand og skitt, stappet hodet inn under hjulbuen slikk at jeg kunne se når jeg monterte sensoren isteden for å føle meg frem.
Dermed forsvant feilmeldingen og alt fungerte greit.

Andre har opplevd at ABS-ringen sprekker (taggete ring rundt drivaksling), det medfører dårlige signaler og gir feilmelding på sensor selv om sensor er i orden.

Ola Hagen
03/07/14, 10:36
Ville ha gjettet på abs ringen har sprukket og dermed gått rundt på akslingen. Har skjedd på flere biler i familien min.

sandal
03/07/14, 11:23
er det ikkje bare like lett og bytte hele sensoren då?

Ola Hagen
03/07/14, 17:37
er det ikkje bare like lett og bytte hele sensoren då?

er jo ikke vits å bytte den hvis den er ok. Men hvis du leser i denne tråden hvordan du kan sjekke tilstanden på abs ringen, så er det jo ikke så mye jobb :)

Antiskrens og abs er i samme system, hvis du leser på slutten så ser du bilde og forklaring.
http://forum.vccn.no/showthread.php?62362-Antiskrens-feil

sandal
04/07/14, 06:32
fått opp feil kode P0500 speed sensor,