PDA

Vis full versjon : merkelig problem 740, bråstopp, haltech, turbo



Stiffler
01/07/14, 22:07
var ute å testa banebilen i dag med ny turbo etc, denne har hatech datasprut, holset hx 40 turbo, 16v topp etc, jeg har kjørt med fordeler på toppen her uten problemer, men i dag så rappa jeg til og polutselig så smalt det noe jvlig i eksosen og bilen stoppa, fikk starta den etter mye om og men men da gikk den bare på 3 syl , veeeldig ureint, og nr 1 henger ikke med, har gnist, bensin og komp på alle sylindre inkl nr 1, men den henger likevel ikke med, den har starta på første hver gang men nå starter den faen så vidt hvis jeg er heldig og er råtten, kan dette ha noe med hallgiver i fordeler å gjøre? kan noe ha fått seg en trøkk inni der , har feilsøkt i hele kveld uten hell, virker som tenningsrekkefølgen ikke stemmer lenger, men det er jo umulig at den bytter om i pådrag! kan en ventil fått seg en trøkk og fortsatt holder stengt? noen som har noe tips ? bilen skal mappes om på mandag og begynner bli stressa nå! på forhånd takk

Stiffler
02/07/14, 21:27
fant ut av det , msd 6al som takka for seg !

Batland
03/07/14, 00:00
Tenkte meg at det ikke var Haltech´en som laget problemer. ;)

Slike kraftige tenningsforsterkere blir varme og trenger kjøling. De bør/skal derfor monteres fremfor radiatoren med ledningene hengende nedover, men folk plasserer dem inne i hanskerom og alle mulige steder hvor de ikke får kjøling og blir alt for varm og ryker. Hvor hadde du satt din?

Når det er sagt så anbefaler jeg Accel og Crane sine bokser fremfor MSD sine som etterhvert er kjent for å ryke.