PDA

Vis full versjon : Montert 2din spiller i xc70, flere ting som sluttet å fungere.



mariusea
01/07/14, 18:19
Har montert 2din spiller fra pioneer nå i min 2007 xc70. Alt gikk bra til jeg starta bilen, parksensorer bak sluttet å fungere, feilmelding på airbag og rattbetjeningen funker ikke. Noen som har formening om hva som er galt?

Polestar
01/07/14, 18:23
Parksenor kan jeg ikke uttale meg om. Men airbag lampen må du få slettet da du sannsynlegvis har hatt på tenningen mens du hadde radio fra koblet. Rattbetjenig må du kjøpe overgang til

Ola Hagen
01/07/14, 19:55
srs er vel koblet gjennom klimapanelet også, så du burde vel ha koblet av batteriet. Så du må vel slette feilkoder, om du har satt på kontaktene bak der ordentlig?

mariusea
01/07/14, 20:04
srs er vel koblet gjennom klimapanelet også, så du burde vel ha koblet av batteriet. Så du må vel slette feilkoder, om du har satt på kontaktene bak der ordentlig?

Kontaktene er satt ordentlig på ja, får ta å feilsøke å slette feilkoder da.
Men noen som vet det med parksensorene? Er det koblet opp med org spiller i bil? For hver gang jeg satt i Revers så komme det opp mld i displayet på spiller "park assistent".

Ola Hagen
01/07/14, 20:09
Kontaktene er satt ordentlig på ja, får ta å feilsøke å slette feilkoder da.
Men noen som vet det med parksensorene? Er det koblet opp med org spiller i bil? For hver gang jeg satt i Revers så komme det opp mld i displayet på spiller "park assistent".

tyder på at din har vært koblet gjennom spilleren ja. på min 2002 kom det aldri opp på radio, men pipe lyder kjem fra el sentral på venstre side i bagasjerommet og funker enda selv med 2din pioneer.

Men hvis du har to din med skjerm, så kan du jo likegodt montere rygge kamere f eks? Får jo kjøpt slike trådløse som du erstatter den ene skiltlys glasset med.

HansM
03/07/14, 10:31
Kontaktene er satt ordentlig på ja, får ta å feilsøke å slette feilkoder da.
Men noen som vet det med parksensorene? Er det koblet opp med org spiller i bil? For hver gang jeg satt i Revers så komme det opp mld i displayet på spiller "park assistent".

Park sensor er koblet opp mot spiller på 05-07 modellene. Må ha et adapter for PDC. http://www.ebay.co.uk/itm/Volvo-Parking-Distance-Control-Interface-Module-Restoring-Parking-Sensor-Tone-/351096411893?pt=UK_Cars_Parts_Vehicles_Terminals_C abling_ET&hash=item51befa16f5

rattknapper trenger man også et adapter for: http://www.ebay.com/itm/Volvo-S80-XC90-XC70-V70-V60-Steering-Wheel-Interface-Stalk-Control-Adaptor-/141312205397?pt=UK_In_Car_Technology&hash=item20e6dd2255
Denne funker til flere merker, blant annet Kenwood og Pioneer. samt flere. Må stilles inn for riktig merke før den tas i bruk, men står forklart i veiledningen.

Dette har jeg brukt i min XC70 '07 for å få det til å fungere med 2din-spiller.
Prøvde Parkering adapter fra CANM8, som funker på flere bilmerker, men det funket ikke på volvo. Det som jeg har linket til funker å skru av med knappen i dashen.

Om du koblet fra klimapanelet uten å koble fra batteriet så er det nok derfor du har feilmelding.

mariusea
04/07/14, 15:02
Takker for svar :) ser ut som jeg monterer inn orginal spiller igjen også kjøpe meg parrot handsfree. Kjøpte 2 din spiller for å ha handsfree, fant også ut etter jeg bestilte spilleren at jeg hadde aux i bilen på org spilleren.

Sotengel
04/07/14, 17:22
Er det DAB+ og GPS på 2DIN spilleren din? Hvis ja så hadde jeg tatt meg bryet med å fått tak i de nødvendige overgangene. Men meg om det ;)

locked
05/07/14, 01:32
ser ut som jeg monterer inn orginal spiller igjen
Gratulerer!

Kan anbefale Grom Audio adapter med bluetooth til denne bilen, fantastisk med spotify/nettradio rett fra mobilen :) Det fungerar som handsfree og.

www.gromaudio.com (http://www.gromaudio.com)

mariusea
05/07/14, 12:05
Er det DAB+ og GPS på 2DIN spilleren din? Hvis ja så hadde jeg tatt meg bryet med å fått tak i de nødvendige overgangene. Men meg om det ;)

Nei, er pioneer app spiller, får GPS men som ekstra utstyr. Valgte denne spilleren da jeg kan koble opp tlf med spiller og styre tlf fra spilleren. Men koster 2000 kr for adapter for at rattknappene og park sensorer skal funke så blir billigere med en parrot handsfree