PDA

Vis full versjon : Bedre skyv i V70 2.0D ?



lassegm
26/06/14, 22:07
Blir å installere BSR sportseksos og evt tuning fra BSR eller optituning.

Men er det noe annet som kan hjelpe på? Luftfilter? Evt hvilket er best?

-Lasse

aarnes
30/06/14, 20:01
Flyttet til riktig underforum

Morgis
01/07/14, 12:00
Chip med partikkelfilter paramteterfjerner for så å fjerne innmat i partikkelfilter. Der kan du hente litt krefter.
Langt mer enn hva et luftfilter vil gi, som i de fleste tilfeller gir ingenting ekstra.
Et åpent luftfilter vil i de fleste tilfeller redusere motoreffekten

Aleks_
01/07/14, 23:02
Individuell mapping av motor er også en mulighet. Mener at fyksen auto på Lillehammer gjør slikt ihvertfall.
Diesel er dessverre ganske dyrt å trimme. Du kan hente litt kraft med chip, men steget videre derifra begynner å koste mye pr hest du vil få ut av det.

Som Morgis sier, åpent luftfilter vil ikke gi deg noe mer kraft. Olje fra filteret vil etterhvert ødelegge lmm, motoren vil gå varmere enn nødvendig.. Du er bedre tjent med å heller bytte til et nytt originalt luftfilter nå og da.

Tonytic
03/07/14, 16:02
mener å ha lest at det meste av hk er utnyttet på disse motorene, men skal ikke si det for sikkert.

Stig-Arne
03/07/14, 19:05
Teknikens verden i Sverige har hatt denne motoren i denne bilen i benk.

Der fikk de frem 147 hk og 341 Nm. så med andre ord, den er ganske godt utnyttet i utgangspunktet.

Vet flere som har forsøkt å trimme denne motoren med chip uten å få noe særlig mer ut av den

lassegm
08/07/14, 23:35
Motoren er en peugot/citroen motor. W10 tror jeg den heter. Både peugot og Peugot (mulig det er renault, men fransk er det ivertfall) har disse med rundt 160hk som standard.

Skal ha den inn til chiptuning hos Optituning om 2 ukers tid, får vell se før og etter da(men ikke i benk).

Morgis
09/07/14, 12:37
godt mulig peugeot og renault har annen veiv, eller større turbo enn volvo, derfor mer hester.. men om effektkurven er like effektiv ?

lassegm
11/07/14, 22:35
det er jeg usikker på.

Er spent når jeg skal til optitung for å se hva de får som orginal effekt kontra den nye. Troom de har satt den orginale som 136hk bare for å vise at de går opp så å så mye opp til 160-165 ?

Stig-Arne
13/07/14, 07:43
De tar jo selvfølgelig utgangspunkt i hva bilen skal ha i papirene når de selger ett produkt.

lassegm
13/07/14, 12:22
joda, men har lit lyst til å sjekk selv først. Kjipt å betal 6000 for 10 hk.

Noen som vet hvor man år benket i Trondheims området? Og hva det evt koster?

Er noe som heter markerføringsloven også. De kan jo ikke si de ha økt effekt med så å så my vis de ikke har fakta om hva det orginal var, selv om den kom med "orgnalt" noe på papiret.

Og for å være ærlig, så synes jeg 2.0D i min går ekstremt bra til å være 136HK, så jeg vil tro det er noe mer sprut i den en hva papirene sier.