PDA

Vis full versjon : overdrive problemer



tobbi
29/06/14, 15:46
hei jeg har satt i overdrive kasse i min 740. bilen er ikke orginal med overdrive men har koblet den opp har fått den til og klikke i releet eller selunderen under på kassen men ingenting sjer når jeg prøver og koble den inn når jeg kjører hva kan være galt ?

takker får svar på forhånd

Falco760
29/06/14, 18:03
Forstår jeg deg rett når du sier at du har strøm ned på girkasse, på Magnetventilen ( Solenoiden), men likevel girer den ikke?
Har du olje på girkassa, og eventuell hvilken? Sikker på kassen fungerte på bilen den stod på? Dem blir jo slitt som alt annet

Svirre
29/06/14, 18:27
Har du montert det transistor reléet som skal brukes til M46 kassa? Om du har montert et vanlig relé som slår inn og ut samtidig som du trykker på knappen så vil ikke det fungere. Gjorde dette selv på 760'n jeg hadde når jeg bygde om til manuell.
Om det ikke kommer spenning fram til solenoiden så er det kobligsfeil ved reléet, og hvis du har spenning fram til solenoiden så er det høyst sannsynligvis den som har konka. Det skal være kontinuerlig spenning fram til solenoiden, så du må være sikker på at det skjer.

Skriveleifer skyldes uvettig autotekst på talatut..

samaron
29/06/14, 18:39
Overdrive tåler heller ikke å bli brukt i andre gir enn fjerde. Har den blitt koblet om slik den virker i alle gir så blir den også raskt ødelagt. Ikke ha gasspådrag heller når den kobler inn. Bruksanvisningen til 740 anbefaler å trykke inn clutchpedalen halvveis for å få mykere overgang. Har du overdrive type-J så er det den svake utgaven som ikke egner seg på biler med turbo eller trim. Type-P er den forsterkede som ble brukt på turbobiler fra 1986. Før det var turbobilene utstyrt med sikkerhetsfunksjoner som begrenset innsprøytningen og turbotrykket for å ikke overskride kreftene overdrive håndterer.