PDA

Vis full versjon : Glødeproblemer v70 2,5tdi 1998



7førtin
28/06/14, 13:29
Hallo!
Har en v70 2,5 TDI 1998 modell som jeg har noe problemer med derfor bilen gløder ikke, glødelampen i dashbord tenner ikke engang er det noen som vet hva feilen kan være?

Sagen
30/06/14, 07:42
Noe som har oppstått nå, eller vart en stund? Med noen varmegrader ute, så vil du ikke ha behov for gløding. Derfor vil heller ikke lampa lyse.

Sondre93
30/06/14, 16:31
Min gløder kun når det er ned mot null grader. Iallefall aldri over 10 grader.

Napper du stikket på temp sensoren skal den gløde i 20-30 sekunder uansett :)

7førtin
01/07/14, 20:48
Oki takker for svar har vært sånn helt siden jeg kjøpte bilen for ca 2måneder siden at den ikke gløder men hvorfor er den da så tungstartet når den er kald? og hvor sitter eventuellt temp sensor da så jeg kunne nappet av den? :)

brynna
01/07/14, 21:17
Oki takker for svar har vært sånn helt siden jeg kjøpte bilen for ca 2måneder siden at den ikke gløder men hvorfor er den da så tungstartet når den er kald? og hvor sitter eventuellt temp sensor da så jeg kunne nappet av den? :)

Er det lenge siden regreimskifte? Timing av pumpe kan være en løsning.

TDI motoren til volvo/(VAG) gløder ikke ved høye temperaturer. VW`s VAG (tilnærmet samme motor) Gløder nesten uansett temp og har sjelden startvansker hvis timing, rele og glødeplugger er i orden.

Sjekk: Timing, Tempsensor er sannsynlig i orden da disse motorene ikke gløder over 5-8 grader

7førtin
01/07/14, 22:18
Takk skal du ha reg reim ble byttet for 20.000km siden og timing av pumpe kunne jo kanskje vært en løsning ja.
Jeg prøvde nå og nappe av kontakten på tempsensoren og da glødet bilen med en gang og startet desidert mye lettere så takk skal dere ha. Når det gjelder timing av pumpe er vel dette noe bare verksted får gjort som bilia? man får vel ikke gjort det selv?

brynna
02/07/14, 05:06
Takk skal du ha reg reim ble byttet for 20.000km siden og timing av pumpe kunne jo kanskje vært en løsning ja.
Jeg prøvde nå og nappe av kontakten på tempsensoren og da glødet bilen med en gang og startet desidert mye lettere så takk skal dere ha. Når det gjelder timing av pumpe er vel dette noe bare verksted får gjort som bilia? man får vel ikke gjort det selv?

Timing hadde jeg satt bort for at dette skal bli helt rett.
Er usikker vedr. volvoverksted, men hos VAG brukes PC med tilhørende programvare for å få dette 100%

Svirre
02/07/14, 07:51
Dynamisk timing som det heter gjøres på volvo også. De bruker, på lik linje med vag, pc for å time dette. Skal ha min inn i morgen siden den er litt tungstarta, men tror det hjelper mye i tillegg å ha på dyserens og lufte dieselfilteret.