PDA

Vis full versjon : 96-mod 945, ABS-lampe lyser?



vangsfreaken
26/06/14, 22:11
kort og godt: som trådtittel sier så lyser ABS-lampa i dash'n, å jeg aner ikke hva som er feil, eller hvor jeg skal begynne. noen som kan peke meg i riktig retning for å bli kvitt lampa, før jeg må punge ut for verkstedtime? :)

turb00le
27/06/14, 07:01
Første bud er å få lest av feilkoder...
Fikk samma sak på 960n men har ikke blitt helt kvitt problemet enda.

En ting jeg ville sjekka var kontakta på boksen, ett par pinner som var irra litt på min som førte til dårlig kontakt.
Jeg fikk også to "intermitente" feil; hastighet bakaksel og bremselysbryter, men gud veit hvordan det skal fikses da jeg ikke kan skjønne hva problemet er, mulig det har med irringa å gjøre hos meg.

Morgis
27/06/14, 08:01
les ut feilkoder. mulig en OBD feilkodeleser fra biltema fungerer på 96modellen.

vangsfreaken
27/06/14, 14:14
nope, biltema-lesere funker ikke på 945'n... da blir det verkstedtime med andre ord.

Brandstad
27/06/14, 15:20
Du kan ohme kontaktene der ABS-sensoren er plugget i motorrommet. Får du ikke kontakt er det bare å bytte

vangsfreaken
27/06/14, 21:59
Du kan ohme kontaktene der ABS-sensoren er plugget i motorrommet. Får du ikke kontakt er det bare å bytte

prøvde å måle begge for ei stund sia, men fikk samme resultat på begge, så regnet med de var greie... er det mulig at sensorene rett og slett har rustet i stykker? i så fall er det meget mulig at begge mine er gåene, det har nemlig vært dårlig vedlikehold på den tidligere :p
EDIT: så det skal være kontakt, selv når bilen står stille? har det noe å si om bilen går, eller holder det at det står på strøm? :)

Falco760
29/06/14, 18:05
Du kan vel kjøpe feilkodeleser på nettet? Eller kjenner vel noen som har? Kan være litt håpløst å skal sjekke ting uten å ta ut feilkoder.

vangsfreaken
29/06/14, 18:25
Du kan vel kjøpe feilkodeleser på nettet? Eller kjenner vel noen som har? Kan være litt håpløst å skal sjekke ting uten å ta ut feilkoder.

er visst ikke så veldig enkelt å få lest av feilkoder på 940, den følger visst ikke normale standarder eller noe i den dur... men tror det er venstre sensor foran, skal prøve å bytte den så fort som mulig :)