PDA

Vis full versjon : Bærebruer S60/V70 med polyforinger Utslitt etter 2 mnd ,Flere med samme erfaring?



SINISTER FINNI
26/06/14, 01:04
Hei
Monterte nye bærebroer med polyforinger ferdig bolt on, etter 2 mnd bruk så kjennes det ut som om hele forstillinga er på vei av.
Er det flere som har prøvd disse og har dårlig erfaring ?
Helt sinnsvakt og kjøre med.
Bilen er en S60R

Torsen67
26/06/14, 08:47
Hvilke type bærebruer var det du kjøpte, og hvor?

gaupe
26/06/14, 09:38
Syns det virkar som alle har desse erfaringane med desse billige polyforingane.

SINISTER FINNI
26/06/14, 10:48
Hvem har skikkelige polyforinger da Gaupe?

SINISTER FINNI
26/06/14, 10:50
Hvilke type bærebruer var det du kjøpte, og hvor?

Er ikke interesert og henge ut firma her, de ordner opp etter seg å leverer kjempeservise.
Ikke deres feil at eksterne produkter ikke holder mål,

Finni

Sotengel
26/06/14, 10:55
PowerFlex er kvalitet, søk på Ebay suspensjonbushes uk, gratis frakt

Sendt med talatut fra bondelandet

RuZleBiFf
26/06/14, 10:58
Jeg leste en som mente det viktig å ikke skru foringene hardt til med bilen i lufta.
Han mente at hvis man jekker opp bilen, setter på bærebru med nye foringer og skrur disse til alt man kan vil man teoretisk sette "null-punktet" for foringen sånn den er når bilen er jekket opp.
Det kan resultere i at man konstant belaster foringene.
Man burde sette boltene i uten å stramme de, slippe ned bilen (evt på en kloss av et eller annet slag), gygne litt på bilen, for så å skru til boltene.

Om det stemmer eller ikke vet jeg ikke, men jeg syntes det hørtes ganske fornuftig ut.

Sotengel
26/06/14, 10:59
Hva slags foringer er d snakk om? "No name"? Eller noe som er kjent?

Sendt med talatut fra bondelandet

gaupe
26/06/14, 11:33
Jeg leste en som mente det viktig å ikke skru foringene hardt til med bilen i lufta.
Han mente at hvis man jekker opp bilen, setter på bærebru med nye foringer og skrur disse til alt man kan vil man teoretisk sette "null-punktet" for foringen sånn den er når bilen er jekket opp.
Det kan resultere i at man konstant belaster foringene.
Man burde sette boltene i uten å stramme de, slippe ned bilen (evt på en kloss av et eller annet slag), gygne litt på bilen, for så å skru til boltene.

Om det stemmer eller ikke vet jeg ikke, men jeg syntes det hørtes ganske fornuftig ut.

Det kan eg ikkje tru stemmer på ein P2, der har foringane berre ein posisjon uansett korleis ein monterar dei.

gaupe
26/06/14, 11:33
Hvem har skikkelige polyforinger da Gaupe?

Lurer på om det er desse som skal halde mål:
http://www.powerflex.co.uk/black-series/

Texascom har vel desse på sin bil, og dei fungerar like bra etter mykje juling.

Sotengel
26/06/14, 11:37
De blå/lilla er ikke noe dårligere enn de svarte.. de svarte er ment for racing.
Har foresten polyforinger på skruvad på den ene bilen min å de har jeg kjørt med i 7 mnd nå og de er like fine. sammt jeg har de blå/lilla Powerflex på den andre..Powerflex foringene ser ut til å være bedre laget men somsagt ikke noe problem med de fra skruvad heller.
Sendt med talatut fra bondelandet
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/06/1393.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2014/06/1394.jpg

Ola Hagen
26/06/14, 16:18
har kjørt med mine i fler mnd og kjente etter slark i forstilling på tirsdag, ingen slark. Monterte slike powerflex som sotengel skaffet fra ebay.

Funker bra, men mistenker at foringa på motor ramme byner å bli dårlig da bilen drar litt i sporer nå og jeg ikke finner slark i bærebru eller styreinnretning...

Og har du montert foringer framme på bærebru som er med løse hylser innvendig?

johnchr
27/06/14, 00:40
Hvordan er det å montere powerflex i bærebrua? Trange og vanskelige å få på?

Sotengel
27/06/14, 07:55
Litt trange men ikke umulig, plutselig så smetter de på plass.. får med kobber fett som man gnir på. lettest er det med ei presse. mer jobb å få de gammle ut en å sette de nye inn.

volvobrage
27/06/14, 13:08
Lurer på om det er desse som skal halde mål:
http://www.powerflex.co.uk/black-series/

Texascom har vel desse på sin bil, og dei fungerar like bra etter mykje juling.

Bmw folket sverger kun til powerflex black series, alt anna holder visst dårleg. Kan være samme med nyare Volvo?

FroBe
28/06/14, 20:00
Litt trange men ikke umulig, plutselig så smetter de på plass.. får med kobber fett som man gnir på. lettest er det med ei presse. mer jobb å få de gammle ut en å sette de nye inn.

Kobberfett brukes på stål som utsettes for høye temperaturer.
Bruker man det på aluminium som kan bli våt så risikerer man at aluminiumen tæres (offeranode).
Det finnes mange andre smøremidler som passer til aluminium.

Sotengel
28/06/14, 21:19
Er ikke sikker på OM det er kobberfett men så slik ut i farge og konsistens.. fulgte med pakka med foringene.

Sjakalen
01/07/14, 12:41
Skjedd to ganger med meg. Holdt på å kjøre av motorveien andre gang de røyk. Livsfarlig. Da var det slutt.

Rett på nærmeste verksted og bytte i nye vanlige. Blei dyrt, men nå har det vært fint siden den gang i fjor sommer.

Sotengel
01/07/14, 20:59
Hvilket merke polyuretan foringer var det Sjakalen? Veit om mange som har satt polyuretan foringer i Chevrolet Tahoe , silverado og suburban og har ikke hørt noe om at de detter i fra hverandre

Sjakalen
02/07/14, 07:40
Ferdige bruer fra Scstyling. Fikk retur første gang selv om man måtte gjennomgå et lite forhør først om man hadde for store hjul osv. Andre gang ga jeg blaffen. De er kastet.

Steen
02/07/14, 10:12
Har kjørt med de lilla powerflexforingene på min bil fremme en go del km uten problemer.
Men har byttet over til black typen nå i år, og er fornøyd med dem så langt.

GLTOslo
05/07/14, 22:40
Det er deres feil om de selger møkk. Mine varte 4000km: http://forum.vccn.no/showthread.php?41678-V70-04-Kan-slitte-lenkearmer-fremkalle-vibrasjoner-i-forstilling&p=785727#post785727

Sotengel
05/07/14, 23:04
har kjørt 4000 km+ på mine skruvad polyforinger, var under å titta på dem i dag... like fine som da jeg satte dem på for 7 mnd siden, ikke antydning til slark/vandring i det hele tatt.har kjørt med 225/45/18 siden seint i Mars. Ser på bildet du har lagt ut GLTOslo så er jo den bakre foringa di helt kaputt.. så da har den fremre foringa gjort all jobben.. det er den ikke designet for. (spørs hva som røk først btw)