PDA

Vis full versjon : Trøbbel med integrert telefon som ikke finner SIM



4-trekkeren
25/06/14, 20:08
Heisan

Som tittelen sier sliter jeg med at min integrerte telefon ikke alltid finner SIM-kortet. Dvs at feilmeldingen "Sett inn SIM-kort" kommer opp ofte etter at jeg har startet bilen. Det løser seg stort sett ved enten å trkke telefonen ørten ganger av/på, eller ved å ta ut/inn SIM-kortholderen x antall ganger. Noen ganger kommer den direkte opp med spørsmål om SIM-kode. Ikke noe mønster i galskapen altså.
Noen som har erfaringer om dette? Dvs - er dette et tegn på tidlig død, eller er det mulig software-feil mon tro.

Bilen min er en bruktimportert XC70 D5 2003 med dansk språk i kjørekomputeren.

På forhånd takk for alle tips eller løsninger.

Sotengel
25/06/14, 20:34
Prøv å sett inn et nytt SIM kort, dette har faktisk en begrenset leve tid tru det eller ei.. dette koster next to nothing ville begynnt der

4-trekkeren
25/06/14, 21:00
Takk for raskt svar. Dette er allerde forsøkt ettersom jeg ikke har hatt bilen lengre enn siden påske med nytt tvillingkort da. I tillegg har jeg nettopp byttet abonnement og kort for et par uker siden, så det kan vel utelukkes.

Alfs80
25/06/14, 21:23
Høres nesten ut som telenor du har hehe

4-trekkeren
25/06/14, 22:33
Netcom :-)

lilleulv
25/06/14, 22:41
Prøv å bytt tlf enhet.

ojacobs1
28/06/14, 13:21
Heisan

Som tittelen sier sliter jeg med at min integrerte telefon ikke alltid finner SIM-kortet. Dvs at feilmeldingen "Sett inn SIM-kort" kommer opp ofte etter at jeg har startet bilen. Det løser seg stort sett ved enten å trkke telefonen ørten ganger av/på, eller ved å ta ut/inn SIM-kortholderen x antall ganger. Noen ganger kommer den direkte opp med spørsmål om SIM-kode. Ikke noe mønster i galskapen altså.
Noen som har erfaringer om dette? Dvs - er dette et tegn på tidlig død, eller er det mulig software-feil mon tro.

Bilen min er en bruktimportert XC70 D5 2003 med dansk språk i kjørekomputeren.

På forhånd takk for alle tips eller løsninger.

Har hørt noe om at dagens SIM er tynnere enn de var da telefonen din ble konstruert slik at det kan bli dårlig kontakt mellom SIM og kontakter i leser.. Prøv å "shimse" med litt papir i holderen før du putter inn SIM. Håper det hjelper;)

Ole

FroBe
28/06/14, 20:20
Du skal ikke se bort i fra at noen gamle mobiler kan ha kompatibilitetsproblemer med moderne SIM-kort (32KB eller større).
Har hørt rykter om at telefonen i Volvo foretrekker gamle SIM-kort (8KB).

aarnes
30/06/14, 19:57
Du skal ikke se bort i fra at noen gamle mobiler kan ha kompatibilitetsproblemer med moderne SIM-kort (32KB eller større).
Har hørt rykter om at telefonen i Volvo foretrekker gamle SIM-kort (8KB).

Det er helt korrekt. min S60 02 ville ha den gamle typen, krangla bare med den nye.
Er jo ikke så rart, telefonenheten er jo av merket "Ericsson" og har teknologi fra 2000-tallet.

http://jamesoff.net/site/wp-content/uploads/2008/02/dsc_4159.jpg

Torsen67
30/06/14, 20:40
På min er problemet at SIM er for tynt. Prøv å legge en papirlapp under.

4-trekkeren
05/07/14, 13:23
Takker for mange gode råd og meninger. Har forsøkt shimsingen uten videre hell. Tror da at jeg er offer for teknologien med tanke på at den forhistoriske telefonteknologien i bilen min er langt forbigått av teknologien i dagens mobiltelefoner. Men - takk uansett for tips. Drømmen hadde jo vært å erstatte dagens orginale anlegg med et fullverdig 2-din DAB+ anlegg med bluetooth for direkte kopling av mobiltelefonen min.

ojacobs1
05/07/14, 13:54
Bytte til annen radio kan du jo gjøre men du må ha en monteringsramme for dette, i tillegg til overganger for kabler, og et adapter for brytere på rattet iallefall...

Her er en som har gjort det...

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/272.jpg