PDA

Vis full versjon : Megasquirt MS2 v3



Lasse R
25/06/14, 16:12
Jeg lurer på om dette er noe brukanes, vil gjerne høre erfaringer og meninger :)

Berg Performance
26/06/14, 03:32
Kjørte MS2 på banebilen en stund før jeg oppgraderte til MS3X ! Oppgraderingen er ikke så dyr og det var merkbar forskjell på draget med sekvensiell innsprøytning ! Mye mere funksjoner og leke med også.. Ellers er MS2 meget potent om man er interesert i å lære litt om sprut og er helt greit å mappe.. Lite som er så billig og så godt dokumentert som MS, kan bygges ut med diverse ekstrafunksjoner også uten å ta steget til MS3/MS3X! Slår LH2,4 ned i søpla for å si det slik, men nira og motec er selvfølgelig fint det også om man har penger nok..

Truckdriver
27/06/14, 22:07
Hadde en MS2 pcb. v3.0 i en bruksbil i 2 års tid ca, tror jeg det ble. Kjørte litt mer da, så kanskje 50000km pluss/minus med den MS2en.
Det var med den jeg begynte å lære meg datasprut og lodding av elektronikk.
Har i ettertid fått mer sansen for MS3, hovedsakelig pga. muligheten for onboard logging.
MS2 har fortsatt mange funksjoner, og spesielt med pcb. v3.0 kortet er det store muligheter for diy og ferdiglagde modifikasjoner.
Det har aldri vært gjort noe stort poeng ut av det, men MS2 med ekstrakode (og selvsagt også MS3) er faktisk blant markedest mest nøyaktige på tenning når det brukes sammen med triggerhjul med mange tenner montert på veiv. Mener å huske at det var DIYautotune som testet dette for noen år siden ved å bremse en bil først med triggersignal fra fordeler, og så bygge om til triggerhjul på veiv.
Se opp for eksemplarer som er piratkopi eller bygd og solgt av folk som ikke burde drive med slikt. Slike eksemplarer er det som har gitt MS ett rykte av å ha dårlig kvalitet.

Lasse R
02/07/14, 07:19
Takk for svar, Jeg hadde dette for hånd men blei ikke noe ut av det. Så får se hva det blir til etterhvert :D