PDA

Vis full versjon : Bilstein B8 sprint?



Sleten
24/06/14, 02:52
Hei, må inn på teknisk pga av senk, og når jeg jekker opp bilen så detter fjørene ut av skåla, og dette er vell en ting de er ganske strenge på? Så da tenkte jeg på og kjøpe disse B8 sprint demperene siden de er 30mm kortere, men er dette noe jeg også må godkjenne eller er det "samma" ossen dempere jeg har på? Og hvis det evt må godkjennes går det bare ant og godkjenne de demperene bak? Da jeg har time den 2 juli og har bare råd til bak innen det.

mrstfu
24/06/14, 07:42
Fjærer og dempere må være TÜV-godkjent, med synlige serienummere lg medfølgende papirer, både foran og bak. Om du har fått en anmerkning for senk, står det antageligvis ikke bare senk bak.

Husk også papirer på firehjulskontroll og lysjustering.

Refinement!
24/06/14, 08:58
Nei, du trenger ikke papirer på dempere sålenge dem ikke kommer som en pakke med dempere/fjærer (type H&R Cup Kit eller coilovers).

Du skal kun godkjenne fjærene og sålenge dem sitter fast bryr ikke BT seg om hvilke dempere du har.

Sleten
24/06/14, 09:29
Okei, får det står jo fjerer/dempere, men jeg vet at med orginal dempere så detter fjørene ut, og har vært på BT med en annen bil og da sto de og dro i fjørene for og se om de satt ordentlig fast :p og er jo selvfølgelig senk forran også men dær skal alt være på stell, for de ser sikkert at demperene er helt nye, men da trenger jeg ikke tuv på dempere?