PDA

Vis full versjon : bytte de 4 foringene i travers/subframe framme?



Haug1
23/06/14, 21:15
Heisann.
Noen her som har vadis oppe å går som kunne ha lagt ut hvordan man bytter de fire store foringene i traversen (sub-frame) framme på v70?
evt noen som har gjort det før som vet hvor lang tid det tar sånn ca, og om man trenger noe spesielt verktøy, evt om man må få traversen noe ned for å få dem av?

850GLTsilver
26/06/14, 22:31
Jobben er egentlig å få ut de gamle.
Jeg juksa og tok ned hele ramma (måtte bytte pga en real bulk i den)
På med propanbrenner og få bort de gamle.
Avdrager er vanskelig å bruke, da motholdet på oversiden må ha en diameter som nær eksakt matcher diameteren på hullet i ramma.

Et must: Bil på bukk. Å knote under bilen mens den er på bakken er noe realt træl.
Monter en travers over motoren så den kan henge i mens du jobber.
Løsne samtlige bolter Ca en centimeter.
Ta løs begge boltene på EN side og ta de to, monter bolter og skru inn de til det står igjen en centimeter.
Ta så de to på motsatt side.
Stram til alle fire når alt er klart.


Tidsbruk? Tja, hvor fort man får fjernet de gamle er egentlig saken.

Sagen
30/06/14, 07:45
Jeg hadde bilen på støttebukker, og tok en og en foring. Brukte en litt lang hullkopp på drillen, og bora ut senteret i foringen. Etterpå var det ganske grit å vippe ut resten med en litt solid skrutrekker.

Haug1
11/07/14, 18:23
Jeg hadde bilen på støttebukker, og tok en og en foring. Brukte en litt lang hullkopp på drillen, og bora ut senteret i foringen. Etterpå var det ganske grit å vippe ut resten med en litt solid skrutrekker.

men om du tok en og en så var det vel ikke poly foringer du byttet til?
for disse må vel tres i fra øver og ned siden?

mrstfu
11/07/14, 19:04
Får senket subframe nok til å tre i foringer fra øversida, om man bare løsner de motstående nok.