Logg inn

Vis full versjon : 240 Fjærbein ombygging....

Riff
23/06/14, 17:08
Tenkte jeg måtte høre med de som kan litt mer om forhjulsstilling enn meg :D

Om jeg setter på ett lengre rør (eventuelt forlenger det som er der allerede), la oss si 5 cm.. så spindelen kommer lenger ned, da blir vel bilen høyere sant?

Kurt

ellingsøyern
23/06/14, 18:08
Det er jo ganske logisk om man har sett ett fjærbein før, men ja, bilen blir høgere om du forlenger det røret, og omvendt. Men kan vær en fordel å finne ut hvor langt ned det er gassfylt/væskefylt(til demperen) før man begynner å kappe i det:rolleyes:

Riff
23/06/14, 18:45
Ja, var det jeg kom fram til og :P Men tegna litt raskt ned på et ark, og da såg jeg litt mer av hva jeg tenkte :P

Tanken var å få armene lenger ned uten å de så ombygd eller uorginalt ut, men det hjelper jo lite når en flytter ned spindelen.
Bør kanskje begynne å tegne litt før jeg spør spørsmål :P

Vet at jeg får kjøpt bærekule spacere og slike ting, men tenkte mer på hva jeg kunne gjøre for å få de ned uten. Men da må en vel kanskje til å støpe nytt :P

turb00le
23/06/14, 19:52
Kan stable to spindler oppå hverandre og kappe vekk det som blir til overs av kalipperfester, navtapp og styrearm.

Sent fra min LT25i via Tapatalk

Runar
23/06/14, 21:02
Har et par spacere fra 245 varebil liggende, vet ikke hvor mye de hever bilen med

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Riff
23/06/14, 22:00
Tror jeg får sette ideene mine litt på vent til jeg har ett fjærbein løst :P Se hva som går og ikke går.

Runar: Er ute etter å få armene ned, men fortsatt ha god senk ;)