Vis full versjon : 240 Fjærbein ombygging....
Tenkte jeg måtte høre med de som kan litt mer om forhjulsstilling enn meg :D
Om jeg setter på ett lengre rør (eventuelt forlenger det som er der allerede), la oss si 5 cm.. så spindelen kommer lenger ned, da blir vel bilen høyere sant?
Kurt
ellingsøyern
23/06/14, 18:08
Det er jo ganske logisk om man har sett ett fjærbein før, men ja, bilen blir høgere om du forlenger det røret, og omvendt. Men kan vær en fordel å finne ut hvor langt ned det er gassfylt/væskefylt(til demperen) før man begynner å kappe i det:rolleyes:
Ja, var det jeg kom fram til og :P Men tegna litt raskt ned på et ark, og da såg jeg litt mer av hva jeg tenkte :P
Tanken var å få armene lenger ned uten å de så ombygd eller uorginalt ut, men det hjelper jo lite når en flytter ned spindelen.
Bør kanskje begynne å tegne litt før jeg spør spørsmål :P
Vet at jeg får kjøpt bærekule spacere og slike ting, men tenkte mer på hva jeg kunne gjøre for å få de ned uten. Men da må en vel kanskje til å støpe nytt :P
Kan stable to spindler oppå hverandre og kappe vekk det som blir til overs av kalipperfester, navtapp og styrearm.
Sent fra min LT25i via Tapatalk
Har et par spacere fra 245 varebil liggende, vet ikke hvor mye de hever bilen med
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Tror jeg får sette ideene mine litt på vent til jeg har ett fjærbein løst :P Se hva som går og ikke går.
Runar: Er ute etter å få armene ned, men fortsatt ha god senk ;)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.