PDA

Vis full versjon : Olja til styreservo begynner å bli brun...



Torsen67
18/06/14, 00:15
Sist gang jeg tittet på den var den grønnaktig. Hva kan det være? Er den rett og slett gammel?
Syns bare dette skjedde litt vel fort.

Torsen67
18/06/14, 23:09
Ingen som kjenner problemet? Er det noen som vet hvordan man bytter oljen og mengden systemet tar?

aarnes
19/06/14, 21:40
har lett for å bli misfarget om du har lekkasje eller noe rundt om.
Koble av returslangen , lag deg en overgang eller noe som du kan styre ned i 0,5flaske.
få en kompis til å starte bilen mens du holder flaska, når den nærmer seg full, stopper du motoren, heller på 0,5l og holder på sånn til det kommer ren olje ut.

Torsen67
19/06/14, 22:54
Ok, får prøve det. Er det bare original Volvo olje som gjelder? Mistenker også at snekka synger på siste verset. Når jeg når 80-90% utslag så begynner rattet å slå frem og tilbake i ganske hissig takt. Nesten så det er vanskelig å holde igjen.
Dette skjer okke som om jeg står stille eller er i fart.

Christian
19/06/14, 23:04
Jeg flusha servoen min istad faktisk. Er rimelig rett fram på den måten som aarnes sier.
Jeg kjøpte servoolje på Volvo, koster ikke stort. Bare pass på å kjøpe nok. Jeg kjøpte bare to liter og det var akkurat litt for lite. Fikk flushet igjennom all dritten men fikk ikke fyllt opp nivået i tanken etterpå. Tre flasker (à 1l) burde holde. Var no svart grøt som kom ut av slangen når jeg begynte.. Var absolutt ingen forskjell i kjørefølelsen etterpå, men veldig deilig å vite at det er gjort.

aarnes
19/06/14, 23:11
Kjør på med original.. koster ikke mange kronene..tror jeg brukte 4l

Torsen67
20/06/14, 09:01
Da gjør jeg det. Kompisen må vel dreie rattet i fra sise til side for at det skal komme olje?

Noen som har vært borti huggingen i rattet jeg forklarte tidligere i tråden?

Sjakalen
20/06/14, 11:27
Flushet min på denne måten. Pass på det kommer fort. Av med tenning så fort du fyller opp flaska (må være to personer. En ved tenning og en med flaska). Min olje skulle være grønn og ikke rød.
Fra min tråd:
"Så var det å få byttet servo olje. Olja så jo brun ut grunnet at det nok var et blandingsprodukt opp i der ispedd rød olje. 4 halvliters flasker ble fylt opp på et par sekunder for så å fylle opp med ny grønn olje mellom hver flaske. Etter 4 flaska var olje grønn og fin."
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/2487.jpg
Første flaske ut:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/2488.jpg

Torsen67
20/06/14, 12:15
Den første flaska der så ikke bra ut nei. Men hos meg er det ikke blandet i rødt tidligere. Får bare bytte og se...