PDA

Vis full versjon : Senkefjærer med TUV til v70 AWD



Haug1
15/06/14, 01:57
hei.
Er ute etter senkefjærer til min v70R awd med TUV, som skal brukes til godkjening av senk.
Er egentlig ute etter å gjøre det billigst mulig da coilovers skal på etterpå.
noen som vet hvor man kan skaffe dette billig?

mrstfu
15/06/14, 04:26
Bilen din er senket 30mm i utgangspunktet,om det er en ekte R. Får den ikke lavere med lovlige senkefjærer. Kjøp heller TÜVgodkjente coilovere.

hgnubel
15/06/14, 08:38
Bilen din er senket 30mm i utgangspunktet,om det er en ekte R. Får den ikke lavere med lovlige senkefjærer. Kjøp heller TÜVgodkjente coilovere.
TÜV-godkjente coilovers til P80 AWD? Kortere å bare skrive "KW", for de er vel eneste alternativ? :)

mrstfu
15/06/14, 12:29
Nja, veit ikke om de er godkjente heller. Ser ingen godkjeningstall eller TÜVmerker på sida til Vivaperformsnce hvertfall.

Kan hende Kaphlenke har, og i det tilfellet er det lettere å skrive TÜVgodkjente coilover:-)

Haug1
15/06/14, 15:23
TÜV-godkjente coilovers til P80 AWD? Kortere å bare skrive "KW", for de er vel eneste alternativ? :)

KW er desverre ikke TUV godkjente til disse bilene :)
iallefall det jeg har fått beskjed om hos de som forhandler disse.

mrstfu
15/06/14, 17:02
For trådstarters tilfelle vil det jo ikke ha noe å si, egentlig. Bakstillinga kan ikke senkes stort mer, og senkefjærer godkjennes som sett på begge aksla, ikke på hver enkelt aksel, med andre ord må du ha et senkefjærsett til begge akslene når du godkjenner. Da får du ikke tak i noe lavere enn R eller Öhlins. Kan hende Öhlins gir deg 10mm ekstra. Uansett vil jo det oppdages på første EUkontroll, om kontrolløren er noe i nærheten av oppegående.

Haug1
15/06/14, 19:16
For trådstarters tilfelle vil det jo ikke ha noe å si, egentlig. Bakstillinga kan ikke senkes stort mer, og senkefjærer godkjennes som sett på begge aksla, ikke på hver enkelt aksel, med andre ord må du ha et senkefjærsett til begge akslene når du godkjenner. Da får du ikke tak i noe lavere enn R eller Öhlins. Kan hende Öhlins gir deg 10mm ekstra. Uansett vil jo det oppdages på første EUkontroll, om kontrolløren er noe i nærheten av oppegående.

Eu kontroll er ikke noe problem som helst.
Her er det rett og slett om jeg skulle være så uheldig å bli stoppet i teknisk kontroll og dem spør om bilen er godkjent senket.
Da er det fint at det står at den er senka i vognkortet, fordi dem gidder ikke å måle høyde om det står at den er senka i vognkortet :)

mrstfu
15/06/14, 22:04
Er det en V70 AWD, eller er det en V70R AWD?

Haug1
16/06/14, 13:04
Er det en V70 AWD, eller er det en V70R AWD?

Det er en v70R AWD

Kw coilovers er ikke godkjent for aksellasten bak, er kun godkjent for 1050kg mens bilen har 1120kg.

mrstfu
16/06/14, 13:30
Etersom V70R AWD er fabrikksenket 30mm, tror jeg ikke du får tak i noe lavere enn det. Det eneste jeg kan tenke meg fungerer, er å få tak i Öhlinsfjærer, dra på BT og si du skal godkjenne senkefjærer, vis frem papirer og nummere, og på den måten få skrevet inn senkefjærer i vognkortet. Er du heldig, skriver de ikke opp mål fra felgsenter til skjermkant.

turb00le
16/06/14, 13:39
Hvis du kjøper k-sport i Tyskland tror jeg du får med tüv.
Du får i allefall tüv på 850 settet hvis du kjøre det av k-sport Tyskland, men ikke hvis du kjøper fra k-sport Sverige.

mrstfu
16/06/14, 14:33
Til AWD?

turb00le
16/06/14, 15:02
Mener de har det også... Hvertfall verdt å fyre avgårde en mail og spørre pent...

hgnubel
16/06/14, 15:54
Ta-technix har TÜV-godkjente coilovers til awd ... "endast foran" :(

mrstfu
16/06/14, 16:08
Ta-technix har TÜV-godkjente coilovers til awd ... "endast foran" :(

Såv idt jeg husker er de like presise som alle andre coiloverprodusenter.

"Ej för AWD."

Haug1
16/06/14, 18:35
ettersom jeg har skjønt så får man vel kun KW og kaplhenke som komplette coilovers til v70 awd?