Vis full versjon : Hva tror dere min Volvo 244 er verd??
Hei
jeg har en Volvo 244 DL 82 mod Bjarne Wist 50År jubileum, Nr 22 av 50.
og er helt orginal
KM stand: 258***
Får noen dager siden ble jeg påkjørt, det ble skader på 29000 kr.
Hele fører siden er stipete og en liten bulk på hjulbue bak
Å Forsikringselskapet sier at bilen er vrak, fordi han har sett på volvo 240
på finn og de ligger på rundt 10 - 15000 kr. og da mener han at min
ikke er verd noe mer. Jeg mener at han ikke kan sammenligne bilen min med en vanlig 240
så jeg lurer på hva dere tror og hva den er verd.
Også vert arti å hør hvor mange av dem som finnes enda. Jeg har to av de Nr 10 og 22 av 50
MVH
Morten Andre
håper på et raskt og positivt svar.
10 til 15 tusen? Ligger jo 240 helt opp i 50000 på finn... Og da er det kun snakk om standardutgaver. Var i litt snaueste laget fra forsikringsselskapet det der ja...
Mulig det der er litt snaut, ja. Men om Bjarne Wist gjør bilen så veldig spesiell og verdifull, er jeg ikke sikker på. Da bør den i hvert fall være i svært god stand i utgangspunktet.
Er litt usikker på hva du mener her, jeg har selv blitt påkjørt et par ganger, og det skal jo ingenting til før taksten er mye høyere enn verdien på bilen. Det som vanligvis skjer er jo at du sier at du vil fikse det selv, og så får du utbetalt en lavere sum enn taksten.
Er vel ikke bare bare å komme i etterkant av et uhell og si at man har en dyr og sjelden bil, det tror jeg de aller fleste sier uansett :)
er vel ikke noe spess med "bjarne wist" edition utenom klistermerker såvidt jeg har lest? fullt mulig at jeg tar feil såklart.
Tror det er en i det vesentlige riktig vurdering.
Men uansett så er vel en 240 verdt mer 15-20 enn 10-15k hvis den er nærmest strøken? Nå er det jo ikke sikkert alle de på finn blir solgt til den prisen som er lista da men.... :P
Mange i nærmest strøken stand kan fint være verdt klart mer enn 20 - det kommer an på forskjellige ting.
Moralen er vel uansett å ikke stole på at en kaskoforsikring er det beste for bilen hvis den er spesiell. Bedre å tegne en verdisakforsikring da :) Så får man ihvertfall litt mer penger hvis den blir skrot!
Selvsagt lurt med en skikkelig forsikring hvis man har en spesiell bil, men i dette tilfellet er det vel litt for sent-og uansett så er det vel begrenset hvor mye man kan få forsikret en helt vanlig bil for, uten å betale blodpris.
I tillegg kan man heller ikke se for mye på finn, det er stor forskjell på hva som er ønsket pris, og hva de faktisk blir solgt for. Fikk meg en overraskelse selv tidligere i år, da jeg byttet bil med en kar. Hadde et lite billån, og trodde det skulle gå greitt å flytte panten over til den nye bilen.
Både selger og jeg var enige om at dette var en bil til rundt 50000, men banken slo seg vrang, de sa at den var verdt maks 25000.
At den var fullspekket med utstyr, hadde 4wd, nye dekk og felger osv. hjalp ikke i det hele tatt.
Prøvde og argumentere med hva lignende biler sto til salgs for på finn, men det var bare å glemme, fikk jeg til svar.
De hadde full kontroll over hva slike biler ligger på i pris, da de ordner tusenvis av lån i året på alle slags biler, og vet nøyaktig hva verdien er ut av det.
Men det kan slå begge veier, da jeg vraket fruens subaru fikk jeg nesten sjokk da jeg så hva de lå på i pris. Fikk jo maken bil som vi hadde helt nedi 40000 kr, og jeg var i tvil om i det hele tatt var vits i å bruke kaskoen. Men fikk faktisk 77000 for den, så jeg kunne nesten kjøpt to for pengene ;)
ok takk får svar, blir spent å se hvor mye jeg får att.
er vel ikke noe spess med "bjarne wist" edition utenom klistermerker såvidt jeg har lest? fullt mulig at jeg tar feil såklart.
Jo, farge og interiør er vel spesial. GL-standard på interiør på ein DL, synest eg å huske.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.