Vis full versjon : d-kam vs grp.a t5 race
har 2 kammer på hånden for tiden, en d-kam og en grp.a t5 race. noen som har prøvd dem og kan si litt om forskjellene på dem, evt anbefale en fremfor den andre?
grov oppsummering av oppsettet ellers:
b230
gt3071r
original eksosmanifold
e-innsug
36/48 ventiler
Enkelt forklart kan man si at T5 kammen er en meget turtallsvillig D-kam.
D-kammen vil sannsynligvis gjøre at motoren din leverer maks effekt rundt 5700 o/min.
T5 kammen flytter dette rundt 1000 o/min oppover.
På samme måte som på en sugemotor så øker effekten med turtallet på en turbomotor også. Dette er viktig for resultatet dersom du har høyt kompresjonsforhold og ikke kan lade noe særlig.
Med lavkomp. har folk tatt ut 600 + hk med D-kam ved hjelp av en seriøs turbo og 2,8 BAR ladetrykk.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.