PDA

Vis full versjon : Løst: Starter ikke, hva kan være galt?



hgnubel
10/06/14, 08:13
Oppfører seg som om det er dårlig batteri, men for det første bør det være i god stand og for det andre hjalp det ikke å få starthjelp med startkabler..

Hører bensinpumpen går. Dette skulle vært tredje starten i dag, så er litt lunk i motoren.

Skulle vært på jobb nå så tar gjerne i mot alt av tips..

V70R AWD 2000-modell.

gswede
10/06/14, 08:47
Sjekket begge ender av batterikabler?

hgnubel
10/06/14, 08:56
Ja, men bare fordi jeg så gnister kan det jo hende det ikke var god nok kontakt. Skal prøve å stoppe en forbipasserende til..

hgnubel
10/06/14, 09:03
Nei, samme resultat :(

gswede
10/06/14, 09:10
Fikk du sjekket jording ned på blokka?
Er det sånn og forstå at bilen kinner svakt og ikke tenner?

gswede
10/06/14, 09:15
Om den kinner normalt, dog kanskje batteriet begynner og tømmes...
For å eliminere bensinrele, ta det ut og bruk en kabelstump evnt en binders for å bridge port 15-87 da tvinges bensinpumpa i gang, sviver ikke pumpa da er det pumpa.

Prøv også og gi tanken en god smell underfra, kan ofte kicke inn en bensinpumpe som "henger"

hgnubel
10/06/14, 09:37
Kinner ikke, helt dødt når jeg vrir nøkkelen til III. Hører bensinpumpen og har alle lys på trinn II som vanlig. Fant ut at fruen hadde glemt et leselys på i baksetet i går, men litt rart/uflaks at det skal holde til to starter i dag og så ingenting selv med startkabler...

Er ingen guru på startkabler men har både fått og gitt hjelp før. Tok minusen på en av boltene til øvre motorfeste, kanskje prøve å finne noe lengre ned ja..

gswede
10/06/14, 09:53
Legg begge kablene rett på batteriet om så var. Slet med samme til jeg fant ut at det hersens lyset i hanskerommet sto på til enhver tid.

hgnubel
10/06/14, 11:43
Det var litt dårlig kontakt i innslaget på starteren samt ganske utladet batteri. Startet etter litt fikling på ledningene. Takk til flink NAF veihjelp-mann :)

Men takk for gode forslag!