PDA

Vis full versjon : alarm utløser seg hele tiden..



tommyak
09/06/14, 17:05
Det står bakluken er åpen. Når jeg kjører,det kommer og går denne meldinga. Så etter jeg har låst bilen, så utløses alarmen etter en stund. uten lyd

Noen som vet hva d kan være. Tror selv det er en sensor/føler som er gåen.

HansM
09/06/14, 20:54
Det står bakluken er åpen. Når jeg kjører,det kommer og går denne meldinga. Så etter jeg har låst bilen, så utløses alarmen etter en stund. uten lyd

Noen som vet hva d kan være. Tror selv det er en sensor/føler som er gåen.

Noe som pleier å feile er alarmsirena på disse bilene. Lekker ut batterisyre ned på kretskortet som utløser alarmen. Denne sirena er også en liten hjerne. Sitter på høyre side framme, bak innerskjermen.
Utløses alarmen uten lyd er nok denne defekt.

tommyak
09/06/14, 22:29
Batterie er i bagasje rommet. Det er en 2006 mod v70.

TommyG
09/06/14, 22:39
Det med at bakluken vises som åpen hadde jeg på min gammle. Der var det brudd i flere av ledningene som ligger i venstre hengsel på bakluken. Du får vel ikke låst når den vises som åpen, regner jeg med. Så det kan gjerne stemme med dårlig kontakt der

GMV
09/06/14, 23:36
Men da burde vel alarmen gå av for full hals? Var sånn min og en stund før "Alarm service erfordras" kom opp og den sluttet å virke helt. Måtte til med ny sirene hos meg. Kan jo tenkes at det er kabelbrudd som nevnt men da er det rart at du ikke hører sirena.

Sendt fra min mobil.

TommyG
10/06/14, 00:02
Som HansM sier, så er gjerne sirenen ødelagt av batterisyre fra batteriet til alarmen. Kabelbrudd løser ut alarmen, men ingen lyd

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

FroBe
10/06/14, 06:34
Batterie er i bagasje rommet. Det er en 2006 mod v70.

Er alarm/sirenebatteriet plassert sammen med bilbatteriet på de nyere modellene?

På de gamle modellene av V70N er dette et lite NiCd-battteri på 7,2V inne i selve sirenen, sammen med alarmelektronikken.
Dette batteriet lekker "syre" (basisk elektrolytt) ned på printkortet slik at det skaper overledning og tærer vekk kobber fra printbaner og komponenter. Dermed slutter sirenen å virke, og den kan gi vilkårlige feil på denne grenen av CAN-bussen (soltaket og kupelyset i taket mitt sluttet å virke).

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/06/525.jpg

Du kan fortsatt ha en feil med kabling til bakluke eller mikrobryteren der, men hvis alarmen er lydløs så har sirenen din røket tidligere.

aarnes
10/06/14, 12:45
Hadde en innom her for et par år siden, der var det irr i kontaktene som sitter på rutene bak. vi tok de av, rengjorde med elektronikkspray og fikk de rene og pene, satte de på igjen og siden har ikke alarmen løst seg ut uten grunn.

TommyG
10/06/14, 13:28
Hadde en innom her for et par år siden, der var det irr i kontaktene som sitter på rutene bak. vi tok de av, rengjorde med elektronikkspray og fikk de rene og pene, satte de på igjen og siden har ikke alarmen løst seg ut uten grunn.

Men da kom ikke meldingen om at bakluken var åpen går jeg ut fra?

aarnes
10/06/14, 13:33
Men da kom ikke meldingen om at bakluken var åpen går jeg ut fra?

Nei, det tror jeg ikke.
Av en eller annen grunn kom bare noen få av postene opp når jeg svarte, ser nå øverste post, som jeg ikke så istad..