PDA

Vis full versjon : Varsellamper i dash virker ikke!



jabbajohn
08/06/14, 13:35
Hei, varsellampene til oljetrykk, lading, og håndbrekk virker ikke... Noen som kan fortelle meg hvor rele'ene til disse sitter ? Evt hva problemet kan være ? bilen lader og håndbrekket er dradd opp, så det skulle vel igrunn lyse når tenninga er i hakk to ?

Etern1ty
08/06/14, 13:40
omtrent alle lampene skal lyse når tenninga er på før du kinner, for å vise hva som fungerer og ikke. merk at ikke alle lamper lyser da, men de fleste. oljetrykk og lading SKAL lyse da.

Sjekka pærene? fort gjort å ta ut instrumentet hvis du tar av rattet. da trenger du en 27mm eller 28mm LANGPIPE, og stjerneskrujern, så får du ut instrumentet. du kan ta å bytte plass på en av de som fungerer med en av de som IKKE fungerer så finner du fort ut av om den funker eller ikke.

Ang. håndbrekk kan og være pæra, men har vært borti et par av di hvor den bryteren ved brekket er litt klein, i min for eksempel så lyser den ikke alltid hvis jeg drar den helt opp, men noen ganger.

jabbajohn
08/06/14, 15:48
Hmm, ladelampa lyste ei lita stund igår når motoren gikk så er vel tvilsomt at akkurat den pæra er gåen ? Var ute med instrumentpanelet igår men glemte seff og sjekke -_- Kan prøve og bytte plass på noen av pærene også så :P Dette skjedde etter at jeg hadde en liten brann bakerst i bilen som tok knekken på iværtfall ett rele (hovedlysrele)(byttet det nå ) så tenkte kanskje at rele'et til varsellampene kan være gåen.. brytern til brekket har jeg testa for hånd (trykt og riglet på)
men jeg skal iallefall prøve det du sa :) har ett par ekstra instrument jeg kan ta pærer fra også så :)

jabbajohn
08/06/14, 22:47
ledninga til oljetrykksensoren på motoren var koblet av men har fått sjekket at den virker med og jorde den :) så da er akkurat det problemet løst, kan tenke meg at det er ei løs ledning til dynamoen også da siden jeg har holdt på og styra ved siden av dynamoen for litt siden... skal få sjekket det skikkelig når jeg skal skifte plass til ojeslangen til turboen og montere ny oljetrykksbryter :)