PDA

Vis full versjon : Bensinmåler virker ikke



peri_lund
08/06/14, 12:58
Hei. Har en kamerat som plutselig oppdaget at bensinmåleren ikke virker lenger. Jeg har hørt at dette er ganske vanlig på v70, Noen som vet hva man må gjøre for og fikse dette igjen?
Mener jeg har lest noe om en kar her oppe i nord trøndelag som driver og reparer disse feilene? Noen som vet hva han heter eller hvordan jeg kan komme i kontakt med han?

degocostly
08/06/14, 13:20
http://forum.vccn.no/showthread.php?14177-Volvo-01-og-nyere-med-DIM-feil

Bruker å være flere ting i instrumentet som oppfører seg rart hvis du har DIM-feil

aarnes
10/06/14, 12:41
Kan også være måleren i selve tanken.
Antar at den viser konstant tom tank?
kan forsøke å legge seg under bilen å dunke et par ganger i tanken, kan være at måleren har satt seg fast.

Vatnehol
10/06/14, 16:52
er noen pa 2 biler der det har blitt brent bane i nivåmåleren og, bruker å brenne seg på rundt halv tank, så den vise full og tom korrekt.
enkelt å sjekke dette med å ta ut pumpen under høyre baksete.

peri_lund
12/06/14, 01:59
Okei, skal be han sjekke dette. Den viser tom tank hele tiden ja. (Viseren leer ørlite granne på seg under start av motor, kansje 1 mm for så og ramle helt ned igjen)
Lampa i dashbordet lyser også. Den som indikerer at det er helt tomt.
Også i DIM vises det kun --.-- når har trykker på for og se hvor langt han har igjen til tom tank.
Takker for tipsene:-)

peri_lund
03/07/14, 23:03
Hei igjen. Nå har det dukket opp flere problemer på denne bilen.
* Bakrutevisker fungerer ikke
* Låsene på begge bakdørene fungerer ikke
* Ryggelys fungerer ikke
* Tankmåler fungerer ikke
Virker som noe felles signalfeil, siden alt liksom er litt bakover i bilen.

Noen som kan ha noe peiling på hva dette skyldes? Har sjekket alle sikringer i hele bilen, disse ser OK ut.

Sotengel
04/07/14, 14:00
VIDA og DICE få lest ut feil koder med det.

peri_lund
20/07/14, 23:12
Har ikke fått sjekket feilkoder enda. Men jeg og kameraten har makan bil, så i kveld har vi prøvd og bytte om alle relleene bak i REM. og forran i motorrommet i mellom bilene. Alle sikringer er sjekket, men vi får fortsatt ikke låst bakdørene, bakluka eller bensinlokket. Kun framdørene som låses når vi trykker på knappen. Noen som har noe tips?