PDA

Vis full versjon : Sele bak sitter fast.



Jan Olav
07/06/14, 23:16
Kjøpte meg noen skinn seter for en liten tid tilbake og skulle innstallere de i dag. Men før eg begynte så kjente eg at selene på alle tre plassene bak gikk ikke ann å trekke ut. Må setet stå i lås for at de skal kunne trekkes ut?

Sendt from my Xperia Z.

brynna
08/06/14, 18:12
Hvis setet er snudd på hodet en gang kan låseklaven inni belterullen ha tippet over og står i lås med spenn på beltet. prøv å gi rullen noe belteslakk og bank forsiktig på rullen med knokene.

Dette har skjedd meg da jeg kjøpte "huggersete" til caravellen. Løsnet omsider

mrstfu
08/06/14, 18:59
Skjedde meg på bilen til brutters her om dagen og, beltet ville ikke gå ut av rulla, og jeg tenktw at setet måtte overtales litt.... så jeg dro setet frem med den hensikt å dælje det skikkelig inn i låsebøyla, men da hadde beltet stramma seg og låst setet ca 45° tilt forover.

Skrudde ut bolten som holder setebeltet, lot beltet gå helt inn, og dro ut igjen. Funka fint siden.

Jan Olav
08/06/14, 20:56
Har lest om det som du nevner nå mrstfu. Men hos meg var seteryggene løse. Fikk orden på det hos meg nå. Vet ikke helt hvordan, men nå virker det i hvertfall og setene er satt på plass.

Sendt from my Xperia Z.

Svirre
09/06/14, 10:49
De må i utgangspunktet ikke så i lås, men heller de for mye til sidene så vil de gå i lås. Er ikke mange gradene som utgjør den sperren, men den fungerer jo slik at den låses hvis du velter med bilen f.eks ;) Det er slik jeg tolker spørsmålet ditt. Om de har låst seg litt så kan du gjøre som mrstfu sier, smelle igjen en gang eller to for å se om de løsner, men skal ikke være nødvendig.