PDA

Vis full versjon : "dørlysbryter" kople meg på den, Volvo v70 2005



Lord_Hatlem
07/06/14, 21:21
hei, skal sette inn noke ekstralys i dørene som tanken var skulle slå seg på når ein opna dørene, men som vanlig er bilane stadig blitt meir avanserte så det er jo ikkje bare å kople seg inn på den openlyse brytaren, alt ligger i dørlåsen....
noken som kan hjelpe meg på veien til å finne ut hvliken kabler eg skal kople meg innpå, og om evnt dette lager eit reint H.... i da elektriske systemet

Vatnehol
07/06/14, 23:51
tenkte jeg skulle montere led stripes i dørene mine, som marklysbelysning. bryteren til dørbelysingen er mer som ett relè og er en som en mikrobryter i dørlåskassen. førerdør får solid pluss, muligens passasjerdør fremme, men dørene bake er i "slave" før pdm i førerdør. så eneste mulige jeg såg var å hekte meg på plussen i førerdøren. men før å gjøre dette i døren så må du ha en kabel strømtyv i fører døren, og evt. andre dører trekke opp ny pluss, med kabelsko fra volvo som går i kontakten fra chassi til dør og trekke opp kabel. mye arbeid.

Lord_Hatlem
08/06/14, 01:11
hmm ja var redd for det, at dette ikkje bare var ein kveldsjobb :( kjøpte nokre prosjektorlinse med volvo logoen trur da blir dritbra vist eg finne tia te å gjere da ferdig

Ola Hagen
08/06/14, 07:09
Ikke lettere å hente styrestrøm fra tak belysninga også sette på egen rele?

Lord_Hatlem
08/06/14, 09:28
det er kansje det... sette på eit rele der ifra og legge inn ein ny plusskabel til alle dørene,var det du meinte da ikkje sant?

Ola Hagen
08/06/14, 11:17
bruke belysningsstrømmen til rele som styrestrøm også strøm fra batteri eller no med sikring til lysa. Men blir jo litt jobb med den kontakta i døråpningen da..