PDA

Vis full versjon : Bakgrunnslys på lysbrytere for ekstralys



TommyG
06/06/14, 12:56
Har akkurat montert lysbryter kabelnett og sikring for ekstra lys. Alle knappene har bakgrunnslys, men på denne knappen lyser det ikke. Det blåblyset som indikerer att ekstra lysene er på, fungerer. Jeg har prøvd med 2 nye pærer uten at det hjelper. Noen som har vert borti det samme?

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

brukernavn
07/06/14, 21:53
Har akkurat montert lysbryter kabelnett og sikring for ekstra lys. Alle knappene har bakgrunnslys, men på denne knappen lyser det ikke. Det blåblyset som indikerer att ekstra lysene er på, fungerer. Jeg har prøvd med 2 nye pærer uten at det hjelper. Noen som har vert borti det samme?

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Min lyser blått som din når den er på men ingen bakgrunnslys.... Hmmm. Ser jo litt mer skapelig ut med lys på alt!! [emoji6]


Sent from my iPad using Tapatalk

aarnes
10/06/14, 12:41
Da må du bytte bryteren, evt demontere og bytte de miniatyrdiodene som sitter inni der.
hender fra tid til annen at de slutter å lyse :-)

TommyG
10/06/14, 13:36
Da må du bytte bryteren, evt demontere og bytte de miniatyrdiodene som sitter inni der.
hender fra tid til annen at de slutter å lyse :-)

Det er den dioden jeg har byttet uten at det ble bedre. Nå har de riktig nok lagt å slengt i bilen en stund, så jeg skal gjøre ett forsøk med å sette de i en av de andre knappene for å sjekke at det faktisk er lys i dem

Jakke
11/06/14, 01:13
Vet ikke om de må loddes eller hvordan de er festa, men husk nå at dioder er sensitiv på positiv og negativ

TommyG
11/06/14, 05:40
Det er ikke dioder, men bittesmå glødepærer med gummihette. Det viser seg at begge de 2 nye pærene var defekt. Byttet med en av de andre knappene.