PDA

Vis full versjon : 2001 v70 2,0 t



Vol vo
05/06/14, 19:17
Motoren vil ikke starte. Det er bensintrykk på railen og jeg hører bensinpumpa går. Det lukter bensin når jeg kinner. Ingen livstegn. Lest av med feilkodeleser og ingen feilkoder. Noen som vet hvor en kan begynne å lete?

Vatnehol
05/06/14, 21:22
lukter det bensin så er jo det veldig mulig at du ikke har gnist.
lenge siden de var byttet ? mulig du har svømt de over med bensin og visst de var dårlig i utgangs punkted. skru ut alle pluggende og "start" motoren så du får blåst ut det som er i sylinderene.
og gjerne ha på igjen nye plugger. om du har bensin, og gnist og ingen feilkoder så skal du få start med mindre du har ett vanvittig tett eksos anlegg.

Vol vo
02/07/14, 19:33
Har fått startet den nå. Det var tom bensintank! Jeg sliter nå med at den går ujevnt på tomgang. Den jager og det er ikke bare på tomgang. Dette påvirker jo også giringen da dette er automat. Noen tips jeg kan ta med meg ?

Aagejr
10/07/14, 08:31
Det er sikkert luftmengde måleren som er sliten. På 2001 modellen har det vært trøbbel med denne. Fra og med 2002 ble det byttet til BOSCH. Sjekk ut det du......

FroBe
10/07/14, 10:00
Det er sikkert luftmengde måleren som er sliten. På 2001 modellen har det vært trøbbel med denne. Fra og med 2002 ble det byttet til BOSCH. Sjekk ut det du......

Du tenker nok på gasspjeld (ETM), ikke luftmengdemåler (AMM). ETM kan slites ut (sensorfilmen) eller være skittent, mens AMM kan bli gammel/forurenset.
Ny AMM kan man kjøpe på nettet for en tusenlapp, eller 3 lapper hos Volvo.
ETM kan man rense eller modifisere for en tusenlapp, eller betale mye hos Volvo.

Kan du mekke selv er det gratis å rense ETM (bør kanskje likevel kjøpe ny pakning når man tar det løs). Hvis problemet da forsvinner og kommer igjen etter en stund så må du modifisere eller bytte ETM.
Litt teknisk om ETM pluss en del linker i denne tråden (http://forum.vccn.no/showthread.php?37951-Noen-som-har-erfaring-med-XeMODeX-modifisert-ETM).

Aagejr
10/07/14, 12:42
Jezz det var det jeg mente.......

Vol vo
16/07/14, 10:31
ETM er rengjort. Dette er en 2001 modell og ETM`n er skiftet på et tidspunkt fordi den ser ganske ny ut.