PDA

Vis full versjon : Luftmengdemåler og lamdasone fra biltema?



sandal
04/06/14, 21:50
noen som vet om de funker som biltema levere ? :D

kimove
04/06/14, 21:56
noen som vet om de funker som biltema levere ? :D

Styr unna!!!!!!

Du kommer kun til å bli plaget og ende opp med å kjøpe original bosch til slutt, hvis du vet delenr er det fullt mulig å få tak i bosch billigere enn det er i norge på nettet

Torsen67
04/06/14, 22:34
Ja styr totalt unna!! Det blir bare mange timer med hodet ned i motorrommet.

Jakke
05/06/14, 02:24
Mange timer? Kaaanskje på lambdaen, men MAFen er jo lett som bare det

Torsen67
05/06/14, 08:21
Ikke det jeg tenkte på, men mange timer med frustrasjon. Det er en her i nabolaget med 2.4T som har byttet både lamda og LMM til BT. Men bilen hans går jo aldri. Problemet var at han ikke skjønte at det var de nye delene i fra BT som var problemet.

sandal
05/06/14, 20:41
okei, tusentakk..

Noen som vet kor eg kan få tak i billig? :D

ellingsøyern
05/06/14, 21:06
skriv inn bosch nr på begge deler på ebay.de og ebay.com så finner du nok noe, visst ikke så har bilxtra, var faktisk under 1000lappen for en bosch lamda der mener jeg på

locked
06/06/14, 07:46
Eg har kjøpt ny LMM og Lambdasond til min på ebay, kom frå latvia/litauen eller en anna plass nede i østeuropa. BOSCH deler. Kosta nesten ingen ting :p

Dei sendte det som "gift" (uoppfordra fra mi side) så slapp jo unna mva (og ikkje minst utleggsgebyr til posten for fortollinga..)

Tom K
06/06/14, 08:27
Hva koster en LMM tll D5 her hjemme ?

Torsen67
09/06/14, 22:28
Om jeg ikke tar helt feil, så mener jeg det er rundt 2500,-.

Jakke
10/06/14, 01:46
Hva koster det sendt fra ebay da? Til 2.5T, men er vel samme prisklassen.

gswede
10/06/14, 06:03
Fårn for tusenlappen tilsendt, herfra.
www.fcpeuro.com/products/volvo-air-mass-meter-c70-s60-s80-v70-xc70-xc90-0280218088

Jakke
10/06/14, 07:07
Det er jo overlevbart. Tror det er MAF som kødder hos meg, den går greit, men rett etter den girer, så butter den, som det er ei ekstra turtallssperre, så går den bra. Kun ved maks pådrag da, og litt mindre, men ikke ved vanlig daffebykjøring.
Høres ut som den fjerter når det skjer også.

gswede
10/06/14, 07:24
Ville ikke spandert penger på en ny MAF sånn uten videre. Om den fjerter og tidvis holder igjen ville startet med å sjekke tenningsdeler, plugger etc samt sjekket for vakumlekkasjer. Gummi er fersvare og det er ikke utenkelig at du har "pinholes" i en slange eller to. En liten rens/smøring av magnetventil kan også gjøre underverker.

Ikke glem å sjekke resirc ventilen på turbo, holder den vakum? Gummimembranen er svært utsatt for lekkasje. "Råtner" i foldene og kan lekke. Ved første øyekast vanskelig å se, legger ved bilde av typisk skade på membran.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/481.jpg

Vatnehol
10/06/14, 16:51
Det er jo overlevbart. Tror det er MAF som kødder hos meg, den går greit, men rett etter den girer, så butter den, som det er ei ekstra turtallssperre, så går den bra. Kun ved maks pådrag da, og litt mindre, men ikke ved vanlig daffebykjøring.
Høres ut som den fjerter når det skjer også.

hadde akkurat samme symptonene på t5'en, og når jeg koblet den ut så køddet bilen seg heilt, gikk heller ikke på tomgang., byttet lmm så ble den bra. var vel på rundt 4000 rpm den "hang igjen " i tre-fire sekund før den skøt videre og når man skiftet gir så hang den i tre fire sekund. ved halv gass og under så gjekk den normalt, og tomgang var normal.
gnisten har jeg ikke helt tro på siden den går bra på høyere turtall. v

Jakke
10/06/14, 20:48
hadde akkurat samme symptonene på t5'en, og når jeg koblet den ut så køddet bilen seg heilt, gikk heller ikke på tomgang., byttet lmm så ble den bra. var vel på rundt 4000 rpm den "hang igjen " i tre-fire sekund før den skøt videre og når man skiftet gir så hang den i tre fire sekund. ved halv gass og under så gjekk den normalt, og tomgang var normal.
gnisten har jeg ikke helt tro på siden den går bra på høyere turtall. v
Akkurat som jeg har det på min. Den er gåt 190k uten å bytte MAF, så det kan ligge der, er jo "slitedel" rundt 160k så. Men det gikk jo bra helt til nå i mars-april.

Har rensa pluggene og målt avstand mellom elektroden og det, alt er bra.