PDA

Vis full versjon : Understell bak 142 banebil



Sondre93
04/06/14, 15:36
Har ein 142 71" banebil, merker at den er litt mjuk bak. Så ønsker tips til oppgraderinger av understelle bak. Bilen blir brukt til sladding på bane med rundt 300whp. Så ser for meg at bilen bør være stiv bak for å få baken ut med så lite effekt :)

Oppsette idag er:
160 bakaksling
Pollyforinger i alle foringer
Bilstein dempere(ukjent type, ikkje spesielt stive)
30 senk(vil ikkje ha den lavere bak)


Bilen har ikkje stabstag bak, er dette orginalt? Planen var å kjøpe inn whitelane stabstag bak(har slikt framme).

Bilen er godt bygd frafør, men planen min er ikkje å bruke alt av penger på bilen, så oppgraderinger gjøres litt etter litt. Ønsker ikkje å gjere ting halvveis slik at det må gjerast opp igjen. Så kjøper kun skikkelige deler.

Sendte mail til Pedersen, dei meinte coilovers fra 240 passet over. Er det veien å gå?


Oppsette framme er 30 senk, koni dempere og whitelane stabstag. Eg er foreløpig fornøyd med oppsette der.

chbre
04/06/14, 16:58
koster ikke whitline staget ganske mye? ville gått bilcross veien siden du vil spare litt penger, å montert to standard stag under hverandre:) mye billigere

Sondre93
04/06/14, 21:00
koster ikke whitline staget ganske mye? ville gått bilcross veien siden du vil spare litt penger, å montert to standard stag under hverandre:) mye billigere

Koster 2000kr ink alt av powerflex foringer og monteringsdeler. Er ikkje likt på 240, men mulig stabstag fra 240 passer over? Skal måle og studere litt mer på det.

Men har fortsatt ikkje funne ut om 140 har stabstag bak eller ikkje orignalt. Noen som vet?

Haug
05/06/14, 00:22
140 har ikke stabstag bak orginalt :)

Whiteline stabstag bak er festa rundt bakakselen, og har "kyllingbein" som er festa med gjennomgående bolt i rammevangene.

Yoshifab har justerbare momentstag med uniballs til 140: http://yoshifab.com/store/index.php?_a=viewProd&productId=51

Sondre93
05/06/14, 16:15
140 har ikke stabstag bak orginalt :)

Whiteline stabstag bak er festa rundt bakakselen, og har "kyllingbein" som er festa med gjennomgående bolt i rammevangene.

Yoshifab har justerbare momentstag med uniballs til 140: http://yoshifab.com/store/index.php?_a=viewProd&productId=51

Har du noko erfaring med det? Bilen er ganske blaut opp og ned, så tur eg må få orden på det først.

Siden det allerede sitter polly foringer i moment staga ser eg for meg at eg at et stabsteg vil gjøre større forskjell enn nye momentstag med uniball? Eller er eg heilt på gjorde?

Men sånn som oppsette er no, vil det gi mest effekt med Bilstein racing dempere eller coilovers bak for å få den stivere?

24516vtic
07/06/14, 21:20
Jeg har ipd stabstag foran og bak,polyforinger og coilovers fram og bak på min 142 banebil:) den er rimelig stiv..

Sent fra min GT-P5100 via Tapatalk

Haug
10/06/14, 13:01
Har du noko erfaring med det? Bilen er ganske blaut opp og ned, så tur eg må få orden på det først.

Siden det allerede sitter polly foringer i moment staga ser eg for meg at eg at et stabsteg vil gjøre større forskjell enn nye momentstag med uniball? Eller er eg heilt på gjorde?

Men sånn som oppsette er no, vil det gi mest effekt med Bilstein racing dempere eller coilovers bak for å få den stivere?

Jeg har erfaring med både Whiteline stabstag og Yoshifab momentstag ja :)

Whiteline stabstag bak vil helt klart gjøre størst forskjell, men momentstaga gjør også mye med kjøreegenskapene.

Sondre93
10/06/14, 15:21
Jeg har erfaring med både Whiteline stabstag og Yoshifab momentstag ja :)

Whiteline stabstag bak vil helt klart gjøre størst forskjell, men momentstaga gjør også mye med kjøreegenskapene.

Har fått flere tilbakemeldinger på det no. Så det står langt oppe på lista over oppgraderinger som skal gjøres :)

Tinnsoldaten
18/06/14, 07:35
Tyggern som var ganske aktiv på forumet før, mente at ettermontering av stabstag bak var den beste investeringa han hadde gjort på sin 140. Den ble brukt endel på bane.
Ellers har Kaplhenke justerbare moment- og panhardstag med uniballs. Har slike selv. Veldig greit å få justert inn riktig pinjongvinkel, gjør mer enn man skulle tro med grepet.

Haug
18/06/14, 12:30
Tyggern som var ganske aktiv på forumet før, mente at ettermontering av stabstag bak var den beste investeringa han hadde gjort på sin 140. Den ble brukt endel på bane.
Ellers har Kaplhenke justerbare moment- og panhardstag med uniballs. Har slike selv. Veldig greit å få justert inn riktig pinjongvinkel, gjør mer enn man skulle tro med grepet.

Det stemmer, stabstag bak gjør enormt mye med kjøreegenskapene.

Men tror ikke Kaplhenke selger moment og panhardstag til 140 lenger...Ligger hvertfall ikke på sia hans nå.

24516vtic
18/06/14, 12:43
Like greit og lage selv:)

Sent fra min GT-P5100 via Tapatalk

Tinnsoldaten
18/06/14, 13:16
Det stemmer, stabstag bak gjør enormt mye med kjøreegenskapene.

Men tror ikke Kaplhenke selger moment og panhardstag til 140 lenger...Ligger hvertfall ikke på sia hans nå.

Ok, er vel fort et par-tre år siden jeg kjøpte av ham.