PDA

Vis full versjon : Fjerne komplett dashbord.



Jan Olav
03/06/14, 07:23
Hei igjen. Eg skal å hente noen deler på Lørdag blandt annet komplett dashbord fra armlene og hele veien frem. Er det noen som vet hvordan tingene er festet? Eg har funnet ut hvordan eg løser ned airbagen på passasjer siden. Takker for alle råd og pekepinner :-)

Sendt from my Xperia Z.

andre
03/06/14, 15:55
850 eller V70?

Jan Olav
03/06/14, 16:02
Det er en 850.

Sendt from my Xperia Z.

850GLTsilver
03/06/14, 21:30
Kan legge ut et bilde av et demontert dash, så finner du festeboltene.
Er tre som du tar fra motorrommet, og resten innefra, en på hver side samt noen få bede ved konsollen. POC hele greia ;D

Jan Olav
03/06/14, 21:34
Det hadde vert supert :-) Takker :-D

Sendt from my Xperia Z.

Jan Olav
03/06/14, 23:02
Har også funne ut hvordan eg løser av den nederste delen ved gearspaken.

Sendt from my Xperia Z.

Sagen
06/06/14, 06:25
Hei! Om du søker på youtube, så finner du videoer som viser det du er på jakt etter.. Jeg har akkurat snoka litt selv, siden jeg må ha ut dashbordet i V70'n for å bytte fordamper.. Det finnes også en how to her: http://www.woodjoiner.com/volvo/VolvoEvapReplace.pdf

Jan Olav
06/06/14, 06:35
Glimrende. Akkurat det eg trengte :-D Takker og bukker ;-)

Sendt from my Xperia Z.

locked
06/06/14, 07:54
Dashbordet er festa sånn va med:

3(4) skruar frå motorrommet, under dekselet som skjuler viskermekanismen.
2 skruar i midtkonsollen, ei på kvar side av tunellen
2 skruar innanfor kvar døråpning, like i nærheten av der lyset til fotbrønnen er.

Så litt ledningar, men er en eller to store kontakter der ALT kjem med. Er eit eget ledningsopplegg for komplett dashbord. Dersom nokon har ettermontert utstyr etterpå kan det vere noko meir arbeid.

Sagen
13/06/14, 09:02
Følger opp denne, da jeg akkurat har demontert og montert dashbordet i V70'n. Bytta fordamper, varmeapparatregister og tørke. Det er ganske likt som å følge how-to'en i linken jeg tidligere postet. Noen ting jeg fant ut som ikke var nødvendig, ellers rett frem. Mulig at jeg med tid og stunder kan oppdatere how-to'en med egne erfaringer. Inntil videre er det bare å spørre om dere lurer på noe :)