PDA

Vis full versjon : speedometer skive dim kmh



Polestar
02/06/14, 14:40
noen som vet hvor jeg for kjøpt slike skiver her funnet en polsk side men spør først her om noen har kjøpt slike før. har mph i min dim i dag så vil bytte uthttp://forum.vccn.no/img-dump/2014/06/119.jpg

FroBe
03/06/14, 17:21
Jeg kjøpte skive med km/h av en på forumet som hadde en brukt DIM liggende.
Måtte bytte både skive og lysspreder under, likevel ble det ujevn belysning og annen farge da Volvo flere ganger har endret belysningen og andre detaljer i DIM. Det sikreste er å holde seg til samme årgang.

Er det noen som har liggende en skive til en 2001-modell så kjøper jeg den gjerne. Vet at det er flere som har oppgradert til nyere skiver.

Polestar
03/06/14, 18:13
Jeg kjøpte skive med km/h av en på forumet som hadde en brukt DIM liggende.
Måtte bytte både skive og lysspreder under, likevel ble det ujevn belysning og annen farge da Volvo flere ganger har endret belysningen og andre detaljer i DIM. Det sikreste er å holde seg til samme årgang.

Er det noen som har liggende en skive til en 2001-modell så kjøper jeg den gjerne. Vet at det er flere som har oppgradert til nyere skiver.

Er en 2001 modell jeg også har så det er vi to stk som er ute skive til 2001 modell

Jakke
03/06/14, 20:39
Jeg vil ha 2004+ fra de som har LED, siden det ikke er blå film i dem, så kan jeg få hvitt lys som jeg vil ha. Nå er hvit LED blå, rød led lilla/rosa osv. Og Gulaktige halogenpærer blir Volvogrønn seff.

Jimmen
04/06/14, 11:20
Kan man bytte hele speedometeret fra en 06 modell til en 01 modell, uten noe mye om å men?

Vatnehol
04/06/14, 11:26
nope. går ikke i det hele tatt, forskjellig canbus hastighet, forskjellig kontakt etc.. derfor man bytter kun skivene, og selv da er det ikke perfekt fordi pre faceliftene har forskjellige el motoren til nålene, dvs pre facelift skivene har en "hviler" til speedo nåla, mens facelift så stopper nåla på 0 av seg selv.
Jeg kjøpte meg ett facelift instrument, de gråe skivene, og når bilen ikke ruller så ligger nåla 2cm under 0. samme med turtelleren, den ligger ca det samme.
litt tom for idêer for hva jeg kan gjøre, men en tanke har slått meg og det er å klippe ta en børste bit på frøknas hårbørste og lime den fast og bruke den som en "hviler".
har ikke lyst å borre hull i nye skivene.