PDA

Vis full versjon : Reparere tannstang?



borges
02/06/14, 08:59
Jeg har en 2004 V70 2.0T som har gått 190'. Den drikker omtrent en liter servoolje i måneden.

Spørsmål: Er det fornuftig å reparere tannstangen på den? Eller er dette en ren bytte-del?

Jeg ser firmaer i England og Tyskland som reparerer sånne, men det er jo litt langt å reise. Samtidig har jeg sett forhandlere som opererer med pant.

Har reparert mye rart selv, så hvis det ikke er værre enn å sette inn noen nye pakninger, får jeg det til.


Børge

Vatnehol
02/06/14, 12:27
du må finne ut hvor lekkasjen kommer fra, 190' er litt kort for gåen tannstang, vanlige plasser som kan lekke er slangen unden servotanken der den går opp i tanken.
høytrykks rørene på selve tannstangen, der får du kjøpt rep kit hos volvo, de bruker å ruste hull på.
er de prefacelift du har så kan selve servotanken lekke i skøyten på midten.

om du har lekkasje ut mot indre styreledd må den nok desverre byttes da det er umulig å få tak i tetninger.

borges
02/06/14, 13:40
Takk for tips. Jeg tror ikke det er oppe ved tanken. Tror mesteparten av skitten på den er ved overgang mellom rør og støpegods. Skal sjekke nærmere!

Mvh
Børge

locked
02/06/14, 19:51
Rep.satsen til desse var latterlig billig om eg ikkje huska feil. Et par hundre kroner :)

Tenke då på dei røra som var nevnt over her.

TurboNoob
02/06/14, 20:20
du må finne ut hvor lekkasjen kommer fra, 190' er litt kort for gåen tannstang, vanlige plasser som kan lekke er slangen unden servotanken der den går opp i tanken.
høytrykks rørene på selve tannstangen, der får du kjøpt rep kit hos volvo, de bruker å ruste hull på.
er de prefacelift du har så kan selve servotanken lekke i skøyten på midten.

om du har lekkasje ut mot indre styreledd må den nok desverre byttes da det er umulig å få tak i tetninger.
Tetninger må da gå an å få tak i hos Tools eller no. Kjøpte akkurat lager og teninger der til akselen i svinghjulshuset på båtmotoren min. Hyllevare...:)

Steen
03/06/14, 07:39
Kan også lekke på servopumpen på den nederste koblingen.