PDA

Vis full versjon : trenger litt hjelp med zf kassa



nyborg
27/05/14, 19:30
Problemet er at når kassa står i fri mens motor står å går hører jeg at dreva i kassa går irundt å lager rar lyd. Tråkker jeg inn cluchen kommer lyden bort.

Så hvis jeg slipper cluch så kommer lyden igjen å hvis jeg da gir gass opp til rundt 2000rpm å tråkker inn cluch så raper det i girene viss jeg prøver å sette denn i gir. Men hvis jeg lar kassa stoppe så går den lett i gir. Samme skjer når jeg kjører, må liksom vente til att turtallet har gått ned før jeg kan gire normalt

Kjører med plant svinghjul ifra bakaxsel 618 trykkplate med 4puck sinter

Noen som hvet hvorfor dette er slik?



Sent from my iPhone using Tapatalk

nyborg
27/05/14, 21:20
Håper noen kan hjelpe meg med dette!

Begynte å tenke på om kanskje utløser staget til slavesylinderen er for kort?


Sent from my iPhone using Tapatalk

kimove
27/05/14, 21:56
Håper noen kan hjelpe meg med dette!

Begynte å tenke på om kanskje utløser staget til slavesylinderen er for kort?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Høres ut som du sliter med det samme som meg, at ikke utløserlageret når nok langt fram slik at det blir for lite trykk på trykkplaten.
Har sett litt her: http://forum.vccn.no/showthread.php?31981-Joachimbg-254-2-5T/page11 og regner med løsningen blir å gjøre det samme som han har gjort

nyborg
27/05/14, 22:03
Høres ut som du sliter med det samme som meg, at ikke utløserlageret når nok langt fram slik at det blir for lite trykk på trykkplaten.
Har sett litt her: http://forum.vccn.no/showthread.php?31981-Joachimbg-254-2-5T/page11 og regner med løsningen blir å gjøre det samme som han har gjort

Sier du det ja, men det går ikke an å gå innpå linken din


Sent from my iPhone using Tapatalk

kimove
27/05/14, 22:20
Sier du det ja, men det går ikke an å gå innpå linken din


Sent from my iPhone using Tapatalk

Akkurat, er vel fordi du ikke har tilgang pga du ikke er medlem :p men, han har målt og forsket på hvor mye han måtte fore på pinnen til utløserlageret samt opplagringen i andre enden (han har 5er i sin) han forlenget med 22mm på begge sidene

nyborg
28/05/14, 05:15
Får prøve å forlenge den litt da


Sent from my iPhone using Tapatalk

24516vtic
28/05/14, 22:38
Helt normalt at zf-kasser bråker på tomgang i fri når man har plant svinghjul:) men det skal jo gå an å gire som vanlig.. så noe er vel galt ja

Sent fra min GT-P5100 via Tapatalk

chbre
29/05/14, 05:31
høres ut som du må shimse ut utløserarm så det blir kortere vei for utløserlager:)

nyborg
29/05/14, 10:14
Takker for svar!

Forlenga staget, men 3 giret er fortsatt slik jeg nevnte åver :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

chbre
29/05/14, 12:55
Muligheter for slitt gir da?


Sent from my iPhone using Tapatalk

nyborg
29/05/14, 13:15
Begynner å tro det nå


Sent from my iPhone using Tapatalk