PDA

Vis full versjon : Mulig prosjekt, 245 under vurdering.



Dalis
26/05/14, 11:55
Har en 245 varebil fra 1984 jeg vurderer fremtiden på..
Er ikke helt inne på hva som er mulighetene med tanke på deler fra 7/940.

Har hatt den til eu kontroll, og fikk da mangel på rust. Så det må følgelig fikses.
Men hvis jeg skal gjøre noe med den, ønsker jeg å bytte ut den originale 2,1 motoren og 4 trinns kassen..

Hvordan er det å montere en større, evt turbo motor med annet gir på denne?
Må bremser oppgraderes også?


Jeg føler også den er meget løs i fisken ved kjøring, men fikk ingen mangel på dempere/fjærer.
Hva er mulighetene på senk/bedre fjærer/dempere?

TurboNoob
26/05/14, 22:34
Går fint å montere en B23 eller B230 med eller uten turbo. Girkasse kan også byttes til 4trinns med overdrive eller 5 trinns. De heter M45 (4trinns som du har), M46 (4trinns med overdrive) og M47 (5trinns) ogde ble alle levert i 240'er, såingenmodifisering må til.
Bremsene dine holder til 200HK/ca 220 Nm. Oppgrader til ventillerte skiver med tilhørende calippere foran så økes denne grensen til 220HK/ ca 275Nm. Dette er det som gjelder dersom du skal godkjenne bilen med motoren.
Angående dempere og fjærer så er det endel som kan gjøres her også. Gassdempere og senkefjærer gjør underverker. Stivere stabstag osv...

Etern1ty
31/05/14, 17:10
en B230 er lett å hive i. velger du F motor som er innsprøytning trenger du ledningsnett, helst LH 2.4.

Skal du ha turbomotor er det enkleste å ta en FK/FT fra 940 turbo, da trenger du komplett motor samt nevnte ledningsnett. utenom det er det et par bagateller; du må ha 240 motorfester, fordeler og fordeleraksel til å flytte over fordeleren til fronten av motoren (940 har det bakpå kammen).

girkasser har turbonoob dekket. går med M90 og fra 940 (turbo girkasse) men er modifiseringer som må til der.