PDA

Vis full versjon : 245 1993 b230fd 213000km Vanskelig og starte av å til.



victor berg
25/05/14, 12:40
Hei, skulle hjem fra jobb på fredagen og bilen startet etter ca 10 min med litt plundring, tok av bensin slangen å det kom bensin, tok etter vært ut den ene pluggen å la den mot metall, prøvde å starte det virket ikke som om det kom noe gnist, prøvde igjen å det kom gnist på pluggen å den startet, stoppet den, satte tilbake pluggen å ledningen, prøvde igjen å den startet.
Noen forslag?

Hender også av og til at den stopper rett etter start.
Når den først starter går den pent, den har aldri Stoppet mens den går.

volvo245gl
25/05/14, 14:18
Det første jeg tenker på da er enten rotor / fordelerlokk.
Deretter bensinpumpereleet eller svinghjulsensoren.

victor berg
26/05/14, 19:59
Takk for svar, Rotor / fordeler / kabler var nye fra biltema i fjor. Bare dritt eller? Den får jo bensin men er det slik at releet kutter når man prøver å starte da? Og hvor sitter svinghjulsensor?

volvo245gl
27/05/14, 12:53
Tja noen mener det er dritt, andre ikke. Skader jo ikke å prøve å bytte.
Det hender releet fusker. loddingene inni gir kontakt en liten stund for så å ikke gi kontakt.
Svinghjulsensoren sitter helt bak på motorblokken du kan se den lettest hvis du ser inn fra eksosmanifoilen. En liten svart dings med ledning inn fra toppen rett før gearkassen.
Røret fra vannpumpen til kupeen går rett over.

victor berg
27/05/14, 22:26
Takk ok
Releet til pumpa sitter det på passasjer siden under hanskerom?

Daruu
27/05/14, 23:09
Kan være svinghjulsføler...

Falco760
09/06/14, 10:52
Hvis bilen får bensin, så får den også signal fra svinghjulsensor. For releet er koblet slik. Det FØRSTE jeg vil forsikre meg om er at ikke pluggene er gamle, og at de IKKE er av fabrikat som biltema leverer. Bosch eller NGK er det eneste brukbare, dog ville jeg ikke brukt Bosch 4+ eller hva de heter, med 4 elektroder på.