PDA

Vis full versjon : hvordan koble lyset for overdrive i speedometer på 2400 77mod?



Volvogeek
25/05/14, 00:14
Hei.

Jeg har koblet opp overdrive i bilen min, plukka alt ut fra en 240 og satte det inn i en ny, er ganske sikker på att jeg har fått alt riktig, da jeg får relle til og slå å alt det der. Men jeg får ikke lyset i dashbordet til og lyse når jeg slår inn overdrive. Har kobla den ledningen som kommer fra relle til nr 12 i den runde kontakten bak på speedo, (som ser ut til å komme med -) er det noe mere jeg glemmer?

takker på forhand.. :)

Hadde denne tråden liggende under "strøm" her på forumet en stund, men sletta den og prøver her istedet i håp om bedre respons! :)

Etern1ty
25/05/14, 01:01
hvis ikke du får noen fornuftige svar så anbefaler jeg å kjøpe en haynes bok, de har koblingskjemaene så kan du se det der.

volvo245gl
25/05/14, 06:48
Eller kikker her: http://forum.vccn.no/showthread.php?14-Koblingsskjemaer-El-skjemaer

Falco760
09/06/14, 10:46
Det er på den runde kontakten som går inn på speedometeret som får lampene til å lyse ja. På min litt nyere 240, skulle det pluss inn på rød nummer 7 så vidt jeg husker. IKKE minus.