PDA

Vis full versjon : Lekkasje luke dieseltank xc70 :/



Kathom
24/05/14, 16:12
Hei dere!

Har den siste tiden lagt merke til at bilen har lekt noe diesel når jeg har full tank. Bestemte meg i dag for å sjekke detta og når jeg skrur opp lokket under venstre baksete ser jeg at det flyter diesel oppa luken til diesel tanken :/ Er det noen som vet hvordan man får opp denne luken og om det ligger en pakning her som kan være gåen?

Takk for svar.

Kim

Vatnehol
24/05/14, 20:07
der ligger en o-ring under den luka. men start opp bilen mens du ser ned på luka, og evt. dieselvarmer så du ser at det ikke er pumpen, slanger evt som lekker i steden for.

jeg fant meg et plastikk rør som hadde samme dim så jeg klipte ut biter med avbiter så den passet på ringen der for å åpne.
får kjøpt spesial verktøy for det der på www.fcpgroton.com billig.

de sporene er veldig porøse og knekker lett.

Kathom
24/05/14, 23:53
Takk for svar.. Ligger pumpen og slanger nede i luken eller er det direkte inn i tanken? Må eventuelt på verksted for å få åpnet denne tenker jeg.. Flyter diesel på lokket :/

Vatnehol
27/05/14, 15:16
du åpner den øverste luken som blir holdt av tre muttrer om jeg husker rett, og så ser du ringen som du må ha verktøy til, og den ringen presser ned på huset som pumpen sitter i, og rundt det huset er en stor o-ring som tetter av presset av pumpehuset og ringen.
og under første luken ser du slangene kommer opp av pumpen. en til motor og evt. diesel brenner. muligens der er en retur slange og.