PDA

Vis full versjon : Glødepluggens lokasjon volvo v50 - '06 mod



Snørrunge
24/05/14, 14:40
Å finne tennpluggene på en bensinbil er jo lettere enn å finne tanklokket. Men å finne glødepluggene på volvoen min synes jeg ble noe værre. Har en defekt glødeplugg, ifølge feilkoden hos volvo hvertfall. Og gjerrig som jeg er, så tenkte jeg at dette er sånt som gutta gjør selv... jeg har jo bytta alt annet på denne jævla bilen. Partikkelfilter, fyllt på additiv, kupefilter etc. Men her sitter jeg jaggu fast. Er akkurat ferdig med oljeskiftet på bilen og skal nå til å skifte ut dissa pluggene da. Så langt har jeg funnet ut at dersom du kommer i skade for vippe av disel tilførselen på en av stemplene, bruker man ca 10 minutter på å få start igjen :P

Så... noen som har et bilde å poste med fine røde ringer rundt der pluggene er, med evt. beskrivelse også?

Så tar jeg meg en kopp kaffe imens?



- Snørrungen

espen74
05/03/15, 19:52
Å finne tennpluggene på en bensinbil er jo lettere enn å finne tanklokket. Men å finne glødepluggene på volvoen min synes jeg ble noe værre. Har en defekt glødeplugg, ifølge feilkoden hos volvo hvertfall. Og gjerrig som jeg er, så tenkte jeg at dette er sånt som gutta gjør selv... jeg har jo bytta alt annet på denne jævla bilen. Partikkelfilter, fyllt på additiv, kupefilter etc. Men her sitter jeg jaggu fast. Er akkurat ferdig med oljeskiftet på bilen og skal nå til å skifte ut dissa pluggene da. Så langt har jeg funnet ut at dersom du kommer i skade for vippe av disel tilførselen på en av stemplene, bruker man ca 10 minutter på å få start igjen :P

Så... noen som har et bilde å poste med fine røde ringer rundt der pluggene er, med evt. beskrivelse også?

Så tar jeg meg en kopp kaffe imens?



- Snørrungen

Fant du ut hvor glødepluggene var? Har 2.0D 04mod så di er sikkert på samme plass

Kenut88
06/03/15, 21:35
Bakkant av motoren mot torpedovegg. Litt knotete å komme til. Mener at 2005 har kablene skrudd fast på glødeplugg.
Kan knekke under demontering, anbefaler å kjøre motor skikkelig varm før demontering.

mammut89
20/10/15, 22:28
du får bytta 3 glødeplutter med litt knot og bruk av speil så ser du hva i helvete du driver med bakimellom nedimellom der. den siste glødepluggen kommer du ikke til uten å demontere EGR kjølern. Med en knøttliten skralle og god tålmodighet og føle deg fram uten å se en dritt får du det til. anbefaler å kjøpe ny klemme til egr kjølern, den kan bli kverka når du tar den av.

mammut89
20/10/15, 22:29
foresten kjøp ny pakning for egr kjølern og , den er i metall og er av krympetypen