PDA

Vis full versjon : Problem med bremseveske



Luddemann
21/05/14, 22:51
Hallais folks!

Bytta et bremserør og litt snacks i dag på min bror sin 850.
Og da jeg gikk runden for å presse ut lufta i calipperne var d lite som kom ut på begge bak....
Det kom veske, men bare pippling, mens forran stod strålen når jeg tråkka inn pedalen, som normalt.

Jeg måtte skru fra hverandre calipperne bak for å få de av, da jeg måtte kappe en bolt på hver siden... men skrudde de på igjen likt, og de lakk ikke.
Det tømmes aldri for luft når jeg pumper på de bak, selv om det ikke er luftlekkasjer noen plass, da hadde det jo drypt veske også...
Og fyller på med vesje så beholderen alltid har veske.

Og gjør alt etter boken tror jeg da :p

Det er jo ikke avanserte greier egentlig, er jo ganske simple, men er liksom tom for ideer...
Noen tips her gutta? :cool:


Mvh

Sagen
22/05/14, 07:14
Har aldri hatt noen problemer med å lufte bremsene, annet enn at jeg ved et par tilfeller har vært nødt til å pumpe gjennom en del for å få ut all lufta. Når jeg lufter nå, så bruker jeg en sånn en: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bremser/Bremselufter-19148/ og samler væska i en beholder. Da er det enkelt å lufte ut uten at du drar luft tilbake i systemet. Om det bare pipler ut av lufteniplene bak, så ville jeg bytta de også, og eventuelt sjekka at det ikke ligger noe annet og tetter. For sikkerhets skyld, så går det jo an å sjekke alle koblinger ;)

Luddemann
22/05/14, 08:48
Ja, for jeg har renset niplene, så de e jo grei, så virker som om d e noe annet som tetter....har ikke rørt noe bremseslange/rør der bak, og alt var i orden før jeg skrudde fra hverandre calippen... :-/
Bytte calipper kansje...

Bremseveske e jo idiot-enkelt, haha men d funker jo ikke :-p

brynna
22/05/14, 15:14
Du skrur igjen nippel når pedal i bunn og slippes ut igjen? Nippel kun åpen når pedal trykkes inn?

Luddemann
22/05/14, 20:08
Ja, så enkelt er det. Men det pipler bare ut litt veske.... spruten ska jo stå i trynet når det er tomt for luft.
Men men
Bremser e jo ikke viktig e det vell? ^^

Daruu
22/05/14, 21:09
Det er jo mindre trykk bak enn det er foran da

Sagen
23/05/14, 07:00
Det skal mer enn bare piple bak også.. Som det sies, "spruten skal stå". Har du skrudd ut niplene helt, for å sjekke hvordan det er da? Det virker som det er et eller annet som sperrer for væska.

brynna
23/05/14, 16:09
Støtter Sagen. Skru ut og "stake" opp nippel.