PDA

Vis full versjon : D24 for Volvo 240



jekristiansen
21/05/14, 02:08
Hei, jeg ønsker noen råd i forhold til å bytte motor i min Volvo 240 til en D24, er dette et veldig omfattende arbeid ift. ledningsnett osv?
Har planer om å kjøpe en i løpet av sommeren som kan brukes til lang kjøring, så da trenger jeg noen gode råd for å sikre at det blir gjort på en best mulig måte :)

jabbajohn
21/05/14, 04:03
Eneste som skal til og få fyring er og koble opp gløding og ellers er det bare strøm til starter og ledninger fra dynamo og nødvendige ting og selvsagt at dieselpumpa er timet riktig og regreima står rett:) er ingen datastyrt innsprut på d24. Har en d6/d24 stående om det kunne vært interresant forresten :)

sendt fra min slamsug s4

jekristiansen
21/05/14, 22:32
Eneste som skal til og få fyring er og koble opp gløding og ellers er det bare strøm til starter og ledninger fra dynamo og nødvendige ting og selvsagt at dieselpumpa er timet riktig og regreima står rett:) er ingen datastyrt innsprut på d24. Har en d6/d24 stående om det kunne vært interresant forresten :)

sendt fra min slamsug s4

Aha, så det er ikke noe veldig kompliserte greier da, det er fint å vite :)
Er interessert i D24 ja, og braketter og motorfester er også ønsket.
Hva med girkasse da, er det bolt-on?
Og hva tenker du å ta for dette?
Jeg har fått et tilbud på 4 lapper, men hvis du kommer med et bedre et, så er det du som blir noen kroner rikere ;)

jabbajohn
21/05/14, 22:55
Har desverre ikke motorfester og bunnpanne. Du må ha eget clutchus siden starteren er på andre sida av motoren iforhold til på rødblokka. Clutchus til 740 diesel har jeg men ikke 240. Skal få motoren for 1800 ink clutchus :)

sendt fra min slamsug s4